Drukuj Drukuj

WYCIECZKA DO TRÓJMIASTA
2 października uczniowie klasy VIb pojechali na dwudniową wycieczkę do Trójmiasta. Młodzież odwiedziła Gdańsk, Sopot i Gdynię. W programie było m.in. zwiedzanie Kościoła Mariackiego, warsztaty w Europejskim Centrum Solidarności, wizyta w Mini Muzeum Modernizmu oraz wycieczka przyrodnicza plażą do Gdyni Orłowo.

W FUN PARKU DIGILIO
Tuż przed wakacjami klasa IIIa – już drugi rok z rzędu – zdobyła tytuł „Kulturalnej klasy”. W nagrodę 3 października dzieci spędziły bardzo miły dzień w sali zabaw Digiloo. Czekało tu na nich wiele atrakcji, m.in. zjeżdżalnie, trampoliny oraz miejsca do wspinaczki. Zabawa była szalona i wspaniała, ale oczywiście kulturalna.

ZABAWA W HANGARZE
Uczniowie Vb, którzy przed wakacjami zdobyli pierwsze miejsce w konkursie na najbardziej kulturalną klasę, w nagrodę wyszli na zajęcia do Hangaru. Skakanie na trampolinach dostarczyło piątoklasistom dużo radości i było okazją do integracji oraz dobrej zabawy.

WYJĄTKOWY WEEKEND W MALBORKU
Klasa IIIa spędziła wspaniały, integracyjny, rodzinny weekend w Malborku. Uczniowie, ich rodzice oraz wychowawczyni zjedli uroczystą kolację w restauracji Gothic. Szef kuchni – Bogdan Gałązka – przyjął gości po królewsku! Po kolacji odbyło się nocne zwiedzanie zamku, a następnego dnia dzieci zamieniły się w kucharzy i na warsztatach kulinarnych przygotowały wspaniały posiłek.

BIEG PO PASZPORT
Zgodnie ze szkolną tradycją, 11 października odbył się Bieg po paszport. Uczniowie klas pierwszych wzięli udział w zabawach i konkurencjach przygotowanych specjalnie dla nich przez starszych kolegów z klas II-VI. Pierwszaki bez problemu poradziły sobie z zadaniami, zarówno sprawnościowymi, jak i z quizami i zagadkami. Bawiły się doskonale!

PASOWANIE PIERWSZAKÓW NA UCZNIÓW
12 października miało miejsce uroczyste pasowanie na uczniów Bednarskiej Szkoły Podstawowej. Przejęci pierwszoklasiści z Ia i Ib recytowali wiersze i śpiewali piosenki, a następnie odebrali prezenty od swoich Aniołów, czyli kolegów z klas IVa i IVb. Wydarzenie było niezwykle uroczyste. Po części oficjalnej rodzice pierwszaków zaprosili swoje dzieci na poczęstunek.

„ANNA. BRZYDKIE KACZĄTKO”
W pierwszej połowie miesiąca uczniowie klas IIa i IIb wybrali się do Teatru Lalka, gdzie obejrzeli spektakl pt. ,,Anna. Brzydkie Kaczątko’’. Przedstawienie było zaskoczeniem dla większości dzieci. ,,Anna. Brzydkie Kaczątko’’ w reżyserii Marka Zákosteleckiego to nowoczesna interpretacja klasycznej baśni Andersena. Tytułowym kaczątkiem okazuje się być dziewczynka, która przez wiele lat nie potrafiła przeczytać nawet swojego imienia. Mówiono o niej: głupia, chora, nienormalna… Czy dziecko pokonuje problemy i udaje się jej nauczyć czytać? Warto przekonać się o tym osobiście.

FESTIWAL CZYTELNICZY KLAS DRUGICH
W naszej szkole od kilku lat realizujemy projekt ,,Gąsieniczka czytelniczka – pożeraczka książek’’ dla klas II i III. Ma on na celu propagowanie czytelnictwa wśród dzieci. W tym roku projekt rozpoczął festiwal czytelniczy, na który zaproszeni zostali rodzice. Uczniowie klas drugich, po przeczytaniu wylosowanemu rodzicowi fragmentu książki, otrzymali pierwsze wpisy do ,,paszportu czytelniczego’’.

SOLIDARNI Z UCHODŹCAMI
Podczas Dnia Uchodźcy gościły u nas opowiadaczka historii z Grupy Studnia O. Beata Frankowska oraz Narine Azaryan – muzyczka z Armenii, która od ponad dwudziestu lat mieszka w Polsce. Zaprezentowały dzieciom spektakl „Skarby Złotej Kaczki, czyli opowieści wielokulturowej Warszawy”. Bohaterowie opowieści wędrowali w czasie, odkrywając „skarby” wielokulturowości. Prowadziły nas tradycyjne opowieści i legendy z tradycji romskiej, ormiańskiej i żydowskiej. Narine grała na ormiańskich cymbałach, zwanych kanonem. Podzieliła się również z dziećmi swoją osobistą historią przybysza z dalekiego kraju.

Uczniowie klas starszych wzięli natomiast udział w lekcjach na temat uchodźców z Syrii, które poprowadziła Pani Dyrektor, Maryanne Chodkowski. Młodzież rozmawiała o trudnej sytuacji ludności syryjskiej oraz o tym, z jakimi problemami Syryjczycy muszą mierzyć się na co dzień.

W DOMU SPOTKAŃ Z HISTORIĄ
Klasy I-III odwiedziły Dom Spotkań z Historią, gdzie dzieci uczestniczyły w warsztatach historycznych zatytułowanych „Uczcić niepodległość”. Zajęcia plastyczne poświęcone były rocznicy 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Uczniowie mieli okazję poczuć klimat międzywojennej Polski oraz poznać kluczowe postacie tego okresu, uczestnicząc w projekcji filmowej oraz wykonując pracę plastyczną.

ZAJĘCIA PRZYRODNICZE W PORCIE CZERNIAKOWSKIM
Klasy piąte wzięły natomiast udział w warsztatach przyrodniczych w Porcie Czerniakowskim nad Wisłą. Dzieci zostały zaproszone do mini-laboratorium zorganizowanego na prawdziwej szkucie wiślanej – rekonstrukcyjnej drewnianej łodzi. Zbadały próbki wody pobranej bezpośrednio z Wisły i przeanalizowały je przy użyciu różnego rodzaju odczynników. Przez mikroskop zobaczyły, co żyje w kropli wody.

LEGENDY DAWNEJ WARSZAWY
Uczniowie klas IV i V wzięli udział w grze miejskiej, która odbyła się na Starym Mieście. Była to wyprawa w świat opowieści o początkach naszej stolicy. Uczestnicy wcielili się w rolę badaczy mitów i legendarnych postaci, takich jak Bazyliszek, czy Złota Kaczka.

MALI ARCHITEKCI
Uczniowie klas I-III mieli możliwość wcielenia się w małych architektów. Za pomocą dużych klocków budowali labirynt lub zamek z królewskim tronem. Zajęcia tego typu stymulują kreatywność, ale przede wszystkim uczą współpracy, zarówno przy budowaniu, jak i burzeniu. Bo przecież po zabawie trzeba posprzątać, a w przypadku tak dużych klocków powstały ogromne, zajmujące całą świetlicę budowle. Zajęcia cieszyły się ogromnym powodzeniem. Wszyscy byli pod ogromnym wrażeniem, z jaką sprawnością dzieci ustaliły grupy, podział pracy i w szybkim, zgodnym tempie wykonały zadanie.

NASZ NIESAMOWITY MÓZG
25 października uczniowie klasy IVb wzięli udział w warsztatach pt. „Nasz niesamowity mózg”. Zajęcia były nagrodą dla szkolnych zwycięzców w akcji „Rowerowy Maj”. Poprzez liczne eksperymenty przygotowane przez prowadzącego, uczniowie dowiedzieli się, jak mózg zbiera i przetwarza docierające do niego sygnały. Zadania na refleks, równowagę, pobudzające zmysł wzroku uświadomiły dzieciom, jak łatwo jest oszukać nasz mózg, na czym polega iluzja oraz jakie nasz mózg ma niesamowite możliwości.

WYCIECZKA DO MUZEUM POLIN
Pod koniec października klasa IIb wzięła udział w warsztatach pod hasłem „Dzieci i ryby głosu nie mają? O prawach dziecka i Januszu Korczaku”. Podczas zajęć uczniowie mieli okazję porozmawiać o swoich prawach, poznać sylwetkę Janusza Korczaka oraz poznać część wystawy stałej.

DOTYK AFRYKI
W październiku nasi uczniowie na chwilę przenieśli się do gorącej Afryki. Podczas koncertu dzieci poznały afrykańskie instrumenty perkusyjne. Czarnoskórzy muzycy zaprezentowali swoje umiejętności gry na dum-dum, djembe oraz marakasach. Uczniowie również mogli poczuć się jak artyści i wraz z muzykami wystukiwali gorące afrykańskie rytmy.

PRÓBA ORKIESTRY RADIOWEJ
Piątoklasiści (Va) wybrali się do Studia Koncertowego Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego na otwartą próbę koncertu. Wizyta była okazją do przyjrzenia się pracy sześćdziesięcioosobowego zespołu artystów, a jednocześnie do wysłuchania pięknej muzyki na najwyższym poziomie wykonawczym.

PROJEKT ZWIĄZANY Z TEATREM
Klasa IIb wzięła udział w krótkim projekcie związanym z teatrem. Dzieci, pracując w grupach, rozwiązywały rebusy, quizy i poznawały zawody oraz przedmioty związane z teatrem. Podczas zajęć pojawiły się nowe słowa – antrakt , sufler i foyer.

TEATR MŁODEGO WIDZA
Pierwszoklasiści z Ib wybrali się natomiast do Teatru Młodego Widza na przedstawienie „Ćmy i motyle”. Dzieci otrzymały zaproszenie od rodziców Frani – Państwa Gosi i Tomka Rygalików, którzy wykonali scenografię do tego spektaklu. „Ćmy i Motyle” to opowieść o dwóch przeciwieństwach, jakimi są NOC i DZIEŃ. To spektakl – instalacja, który dzieje się równolegle na dwóch scenach. To sensoryczne i dotykające zmysłów przeżycie, z mnóstwem miejsca dla dziecięcej wyobraźni.

ZAWODY O PUCHAR TYMBARKU
W październiku rozpoczęła się XIX edycja turnieju „Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku”, czyli największych zawodów piłkarskich dla dzieci w Europie. Jak co roku, nasi uczniowie (z klas II-VI) wzięli udział w tych rozgrywkach. Jest to turniej dla szkół, UKSów oraz klubów piłkarskich, więc poprzeczka zawieszona jest wysoko. Trzymamy kciuki za naszych zawodników!