BEDNARSKA AKCJA CHARYTATYWNA
Jak co roku, w grudniu zorganizowaliśmy w naszej szkole akcję charytatywną, której celem była pomoc organizacjom działającym na rzecz dzieci oraz zwierząt. 6 grudnia rano cała społeczność szkolna wzięła udział w spotkaniu, podczas którego uczestnicy szkolnego Ministerstwa Spraw Zagranicznych zaprezentowali nam sześć fundacji: trzy pomagające zwierzętom na całym świecie i trzy wspierające rozwój dzieci. W wyniku głosowania zadecydowaliśmy, że środki zebrane podczas BACH przekażemy Fundacji Omnibus ułatwiającej edukację uzdolnionym dzieciom z rodzin w trudnej sytuacji finansowej oraz organizacji Pandas International ratującej pandy.
EKIPA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
6 grudnia nasi uczniowie przygotowywali również paczki świąteczne dla dzieci, do których Mikołaj nie zawsze dociera. W ten sposób włączyliśmy się do akcji „Ekipa Świętego Mikołaja” organizowanej od wielu lat w całym Zespole Szkół Bednarska.
KIERMASZ ŚWIĄTECZNY
Po południu w naszej szkole odbył się wielki kiermasz świąteczny zorganizowany pod opieką Pani Basi Leśniewskiej, podczas którego sprzedawaliśmy własnoręcznie wykonane bombki, kartki, ozdoby choinkowe, smakołyki oraz mnóstwo innych rzeczy. Całkowity dochód z kiermaszu został przeznaczyliśmy na pomoc organizacjom, które wcześniej wspólnie wybraliśmy.
SUKCES AKCJI „KUCHNING DLA KUBY
W grudniu naszą szkołę odwiedził tata chorego na białaczkę Kuby. Chłopiec przeszedł udaną operację, po której czeka go jeszcze długa rehabilitacja. Tata Kuby – w imieniu całej swojej rodziny – złożył na ręce Pani Dyrektor podziękowania dla wszystkich darczyńców z naszej szkoły, dzięki którym udało się zebrać 9687 zł na leczenie Kuby.
PIERNICZKOWANIE
22 grudnia w każdej z klas odbyły się świąteczne spotkania, podczas których ozdabialiśmy pierniczki, robiliśmy łańcuchy choinkowe, składaliśmy sobie życzenia i wręczaliśmy prezenty. Tego dnia w szkole panowała wyjątkowo świąteczna atmosfera. Przed południem wszyscy zgromadziliśmy się w świetlicy, gdzie wspólnie śpiewaliśmy najpopularniejsze kolędy i pastorałki. Każda z klas wykonała jeden utwór, który wcześniej ćwiczyła z nauczycielkami muzyki. Nie mogło zabraknąć takich utworów jak „Cicha noc”, „Lulajże Jezuniu”, czy „Wśród nocnej ciszy”.
KONKURSY PRZEDMIOTOWE
W ostatnim miesiącu roku uczniowie klas IV-VI wzięli udział w konkursie „Alfik Humanistyczny”, w ramach którego rozwiązywali zadania sprawdzające umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz wiedzę polonistyczną. W grudniu odbył się także kolejny etap konkursu historycznego „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1768-1864. Od Konfederacji Barskiej do Powstania Styczniowego – za wolność Waszą i Naszą”, do którego zakwalifikowały się nasze dwie uczennice z klasy VI b: Anna Domownik i Aleksandra Żukowska.
SUKCESY W PŁYWANIU
10 grudnia uczniowie naszej szkoły wraz z uczniami Społecznego Gimnazjum Startowa wzięli udział w Międzynarodowych Zawodach w Pływaniu, które zostały zorganizowane w Szkole Amerykańskiej w Warszawie. Nasza reprezentacja zdobyła wspólnie ze Startową 11 złotych, 4 srebrne i 1 brązowy medal, w tym jeden srebrny medal w sztafecie dziewcząt. W zawodach wzięły również udział drużyny z Moskwy oraz innych miast. Gratulujemy zawodnikom!
KONCERT MUZYKI POLSKIEJ
Na początku grudnia uczniowie klas młodszych wysłuchali koncertu, podczas którego muzycy wykonali dla nich utwory najbardziej znanych polskich kompozytorów, m.in. Witolda Lutosławskiego, Stanisława Moniuszki oraz Fryderyka Chopina. Koncert był okazją do rozmów o muzyce dawniej i dziś. Na zakończenie artyści zaśpiewali dzieciom znane polskie kolędy.
TEATRZYK ANGIELSKI „BAJKI ZIMOWE”
Tuż przed świętami uczniowie z klas I-III obejrzeli przedstawienie teatralne pt. „Teatrzyk Angielski” na temat Bożego Narodzenia. Widzowie poznali angielskie tradycje świąteczne oraz kolędy. Wspólnie z bohaterami przedstawienia dzieci ubierały choinkę oraz piekły pierniczki.
MAŁA PODRÓŻ DO JAPONII
Uczniowie klas V. i VI. w grudniu wzięli udział w warsztatach zorganizowanych przez Ambasadę Japonii. W czasie zajęć młodzież poznała elementy geografii oraz kultury Japonii, a także zapoznała się z życiem codziennym Japończyków. Uczestnicy warsztatów mogli również obejrzeć krótkie filmiki japońskie, po których przyszedł czas na zabawę japońskimi zabawkami.
ZAJĘCIA Z OZOBOTEM
Klasy I i II wzięły natomiast udział w zajęciach edukacyjnych z ozobotem, czyli małym robocikiem, który rozróżnia kolory. Uczniowie mieli okazję zasmakować początków programowania: sami programowali kolorową drogę do Mikołaja, po której jechał ozobot. To była świetna nauka!
W FABRYCE BOMBEK
Tym razem do Fabryki Bombek udały się klasy I a i II b w towarzystwie Pani Dyrektor i pani Marysi z sekretariatu. Podczas warsztatów zobaczyliśmy przepiękne bombki o różnych kształtach, poznaliśmy linię produkcyjną szklanych bombek, a na koniec mogliśmy ozdobić samodzielnie swoje ozdoby choinkowe. Wszyscy wróciliśmy cali błyszczący od brokatu.
Z WIZYTĄ U KRÓLA
Szóstoklasiści w połowie miesiąca wybrali się do Zamku Królewskiego, gdzie uczestniczyli w lekcji muzealnej. Uczniowie mieli okazję, by podziwiać zamkową kolekcję obrazów oraz poznać zwyczaje panujące w przeszłości na dworze królewskim.
WYSTAWA KOSMICZNA NASA
Uczniowie klasy IV a w grudniu odwiedzili kosmiczną wystawę pod patronatem NASA „GATEWAY TO SPACE”. Uczestnicy mogli zobaczyć wspaniałą kolekcję amerykańskich i radzieckich eksponatów wprost z US Space Rocket Center i NASA Visitor Center prezentującą historię kosmicznych podróży od ubiegłego wieku do dnia dzisiejszego. Wystawa pozwoliła uczniom „dotknąć i poczuć” otchłań kosmiczną i choć na chwilę „pobyć” w obcej galaktyce.
NIEWIDZIALNA WYSTAWA
Klasa VIa wybrała się natomiast na „Niewidzialną wystawę”, podczas której uczniowie odbyli interaktywną podróż do niewidzialnego świata. Uczestnicy mogli zobaczyć, jak osoby niewidome radzą sobie w codziennych sytuacjach bez pomocy wzroku – wyłącznie za pomocą zmysłu słuchu, węchu, równowagi. Młodzież – pod opieką przewodników – poruszała się w ciemności po mieszkaniu, odwiedziła także salę wystawową oraz kawiarnię. Wycieczka pozwoliła młodym ludziom poznać świat osób niewidomych i zrozumieć ich problemy.