Rozpoczęcie roku szkolnego
1 września rozpoczęliśmy kolejny rok szkolny. Choć wakacje dobiegły końca, wróciliśmy do szkoły w bardzo dobrych nastrojach. Podczas spotkania w auli przywitaliśmy się z naszymi nauczycielami i kolegami. Pani Dyrektor opowiedziała nam o planach na ten rok i życzyła wielu sukcesów. Po oficjalnej inauguracji roku szkolnego poszliśmy do swoich sal na spotkanie z wychowawcami. Wszyscy mieliśmy sobie dużo do opowiedzenia. Mamy nadzieję, że najbliższe miesiące w szkole będą pełne nowych wyzwań, eksperymentów, zabawy i wielu odkryć.
Akcja „Anioły”
W drugim tygodniu września uczniowie klas V rozpoczęli akcję „Anioły”, w ramach której każdy piątoklasista otacza opieką młodszą koleżankę lub kolegę z klasy I. Uczniowie odwiedzają pierwszaków na wybranych przerwach, starają się im pomagać i doradzać. Sprawiają im także drobne niespodzianki. Mamy nadzieję, że dzięki wsparciu starszych kolegów maluchy będą czuły się w szkole dobrze i bezpiecznie.
Warsztaty efektywnego uczenia się
Wraz z początkiem nowego roku szkolnego uczniowie klas IV-VI wzięli udział w warsztatach efektywnego uczenia się. Podczas zajęć młodzież dowiedziała się, jak organizować sobie warsztat pracy, jak się uczyć oraz selekcjonować wiadomości. Warsztaty były też okazją do omówienia różnych modeli uczenia się, zasad dyskusji oraz zachowania na lekcjach. Uczestnicy otrzymali od prowadzących wskazówki i materiały mające ułatwić im samodzielną naukę w domu i w szkole. Zdaniem uczniów zajęcia były przydatne i były prowadzone w miłej atmosferze.
„W filharmonii”
14 września uczniowie klas I-III wzięli udział w szkolnym koncercie pt. „W filharmonii”. Dzieci miały okazję wysłuchać utworów znanych kompozytorów, m.in fantazji Fryderyka Chopina czy walców Johanna Straussa. Przed młodą publicznością wystąpił również tenor. Podczas koncertu uczniowie wysłuchali też gry na skrzypcach oraz na tubie. Koncert wszystkim bardzo się podobał.
Hodowla kryształów
Uczniowie klasy II b na jednej z lekcji zamienili się w naukowców. Wspólnie z wychowawczynią założyli hodowlę kryształów. Do przeprowadzenia swojego eksperymentu wykorzystali szklane naczynia, wodę, sól kuchenną oraz zwykłą nitkę. Teraz mali badacze czekają na efekty swojej pracy. Trzymamy kciuki, by wkrótce w sali klasy II b zaczęły błyszczeć piękne kryształy.
Zapisy do szkolnych ministerstw
W czwartek 17 września wzięliśmy udział w spotkaniu informacyjnym na temat szkolnych ministerstw. Opiekunowie każdego z nich opowiedzieli nam o roli poszczególnych ministerstw oraz o planach działania na najbliższy rok szkolny. Na przerwach mieliśmy okazję, by zapisać się do ministerstwa, którego działalność jest nam najbliższa. Na szóstej godzinie lekcyjnej odbyły się pierwsze spotkania ministerialne. Podczas nich udało się wyłonić ministrów: kultury i sztuki, spraw zagranicznych, zdrowia i ochrony środowiska, spraw wewnętrznych oraz sportu. Podczas kolejnych spotkań będziemy dyskutować o naszych pomysłach i zadaniach na ten rok. Przed nami dużo pracy i dobrej zabawy!
Klasa V wśród szumiących drzew
W drugiej połowie września uczniowie klas V. wybrali się na wycieczkę edukacyjną do Lasu Bemowskiego, gdzie wzięli udział w nietypowych lekcjach przyrody, matematyki i języka hiszpańskiego. Piątoklasiści oglądali kolejne warstwy lasu i rozpoznawali różne gatunki drzew. Uczyli się też, jak określić wiek drzewa na podstawie jego obwodu. Podczas zajęć mieli również okazję, by porozmawiać o lesie po hiszpańsku. Wycieczka bardzo się wszystkim podobała.
18 września wraz z klasą V b byłem na wycieczce w lesie na Starym Bemowie. Gdy dotarliśmy na miejsce, rozłożyliśmy swoje koce piknikowe i zjedliśmy drugie śniadanie. Po upływie krótkiego czasu poszliśmy do gęstego lasu szukać śladów obecności zwierząt w lesie. Po skończonej wędrówce leśnej dostaliśmy od Pani Joli karty pracy, z których korzystaliśmy będąc na wycieczce Następnie wysłuchaliśmy mini wykładu o liściach. Dowiedzieliśmy się, jak je rozpoznać i do jakich drzew należą. Wszyscy wysłuchaliśmy lekcji w skupieniu, starając się zapamiętać jak najwięcej. Zebrane w lesie liście odrysowaliśmy na karty pracy, podpisując każdy liść. Omawialiśmy również przygotowane wcześniej (w szkole) plakaty dotyczące warstw lasu. Ogólnie wycieczka bardzo mi się podobała. Zdobyłem bardzo dużo nowych informacji i ciekawostek o lesie i drzewach. Bardzo polecam las na Starym Bemowie na miejsce wycieczek. Chciałbym jeszcze raz tam kiedyś pojechać.
Antek Szczepaniak z V b
Co ma wspólnego moda z gramatyką?
Niemal każdy z nas choć trochę zna się na modzie. Na jednej z ostatnich lekcji polskiego zastanawialiśmy się, dlaczego ludzie chcą być modni. W grupach opracowywaliśmy plakaty na temat historii spodni i spódnicy na przestrzeni lat. Jak się okazuje, długość i krój obu części garderoby zmieniały się w zależności od czasów. Na zajęciach śledziliśmy też karierę opalenizny. Badaliśmy, w których epokach modna była bladość oraz kiedy popularna stała się brązowa skóra. Wnioski, do których doszliśmy, musieliśmy zapisać stosując odpowiedni rodzaj wypowiedzeń. Pierwsza z grup miała za zadanie przedstawić historię spodni za pomocą samych równoważników zdań. Kolejna grupa stosowała wyłącznie zdania pojedyncze, a dwie ostatnie zdania złożone oznajmujące. Dzięki temu zadaniu nie tylko poznaliśmy historię mody, ale także utrwalaliśmy wiadomości na temat różnych rodzajów wypowiedzeń.
Tropiciele z II b w Młynie Gąsiorowo
We wrześniu byliśmy na wycieczce w Młynie Gąsiorowo. Mieliśmy zajęcia o jabłkach. Poznaliśmy różne gatunki jabłek, na przykład antonówkę. Karmiliśmy też kozy. Wycieczka była udana.
Milena Matujewicz z II b
Dzień Morza
Niedawno obchodziliśmy Dzień Morza. Było fajnie, bo przyszedł do nas kapitan jachtu. Opowiadał nam o podróżach i przygodach.
Milena Matujewicz z II b
Europejski Tydzień Języków
We wrześniu obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Tydzień Języków Obcych. Wzięliśmy udział w cyklu lekcji, podczas których poznawaliśmy języki, którymi posługują się mieszkańcy całej Europy. Uczniowie klas pierwszych mieli okazję obejrzeć „Teatrzyk Londyński”, podczas którego odbyli podróż po Londynie. Wspólnie z kolegami z klas II wzięli udział w grze terenowej „Follow the prints” i poszukiwali ukrytego skarbu. Uczniowie klas starszych wspólnie opracowywali grę planszową tematycznie związaną z językami, tworzyli komiksy, a także poznawali idiomy i powiedzenia różnych narodów. Szóstoklasiści z kolei wzięli udział w warsztatach językowych „nauka bez granic”, podczas których poznali legendy arturiańskie. Wszystkie zajęcia były inspirujące i ciekawe.