Klasa IV w Centrum Interpretacji Zabytku
Wraz z początkiem jesieni uczniowie klasy IV wybrali się na wycieczkę edukacyjną. Wzięli udział w lekcji muzealnej w Centrum Interpretacji Zabytku Muzeum Warszawy, które mieści się na warszawskiej Starówce. Podczas zajęć uczestnicy poznali historię przemian, które zachodziły w tkance miejskiej warszawskiego Starego Miasta na przestrzeni XX wieku, ze szczególnym uwzględnieniem przedwojennych i powojennych losów Starówki. W czasie II części zajęć uczniowie zbudowali z przestrzennych wielkoformatowych puzzli dużą mapę osiemnastowiecznego Starego Miasta, umieszczając na niej najbardziej rozpoznawalne współczesne budynki i pomniki Starówki. Zajęcia były bardzo ciekawe.
Jakie skarby można obejrzeć w Muzeum Ziemi?
Klasa V a wybrała się niedawno na wycieczkę do Muzeum Ziemi w Warszawie. Dowiedzieliśmy się tam, z czego są zrobione skały. Podczas wizyty mogliśmy obejrzeć szczątki różnych prehistorycznych zwierząt. W gablotach były także minerały. Znajdowały się też skamieliny zwierząt morskich. Na zajęciach poznaliśmy właściwości oraz cechy skał oraz minerałów. Potem widzieliśmy różnego rodzaju bursztyny. Niektóre z nich posiadały zatopione owady z prehistorii. Dla mnie najciekawsze były jednak meteoryty z księżyca oraz z innych planet. Znajdował się tam meteoryt z Marsa długości blisko centymetra wart 10 000 dolarów.
Jeremi Blicharski
Festiwal Korczakowski
8 października uczniowie z klas młodszych wybrali się na XIX Międzynarodowy Festiwal Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK 2015, w ramach którego obejrzeli sztukę wystawioną w języku angielskim pt. „4 bajki i królowa” opartą na motywach bajek Ignacego Krasickiego. Przedstawienie odbyło się w Teatrze Powszechnym, który użyczył swych desek przyjezdnym spektaklom, gościł zespoły z Włoch, Hiszpanii, Rumunii, Izraela i Słowacji. Sztuka wszystkim bardzo się podobała.
Bieg po paszport
13 października uczniowie klas I wzięli udział w biegu po paszport. Zadaniem pierwszaków było odwiedzenie sal starszych kolegów i wykonanie szeregu zadań. Gospodarze poszczególnych klas wykazali się wielką pomysłowością. Pierwszoklasiści musieli m.in. pokonać tory przeszkód, zapisać liczby z zasłoniętymi oczami, rozpoznać smaki oraz kształty, a także wykonać wiele innych zadań, za co otrzymywali znaczki w specjalnie przygotowanych dla nich paszportach. Konkurencje były okazją do integracji i poznania starszych kolegów. Uczniowie klas I wykazali się sprawnością, logicznym myśleniem oraz poczuciem humoru. Doskonale poradzili sobie z zadaniami! Gratulujemy.
Dzień Poczty
9 października obchodziliśmy Dzień Poczty. Z tej okazji uczniowie klas I-III przygotowali wystawę własnoręcznie wykonanych kopert, a także robili stemple z ziemniaków. Święto było okazją do rozmów na temat pisania, adresowania i wysyłania listów oraz działania poczty. Zdobyliśmy wiele cennych informacji.
Uczniowie klas V w niezwykłym królestwie króla
12 października wybraliśmy się do Teatru Powszechnego na spektakl pod tytułem „Całe Królestwo Króla”. Teatr znajdował się na Pradze. Dojechaliśmy tam autobusami. Na miejscu spotkaliśmy uczniów z innych szkół. Na początku wizyty pani dała nam dziwne zadania, na przykład musieliśmy ułożyć labirynt z ogromnych klocków czy wyobrazić sobie, że właśnie toczy się wyścig konny. Chwilę czekaliśmy, zanim zaczął się spektakl. Pani poprosiła, żeby się skupić, ponieważ przedstawienie jest dość trudne.
Kiedy zgasły światła i zapaliły się reflektory, na scenie pokazał się nam mężczyzna w koronie siedzący na krześle. Powiedział on: „Morze zaszumiało”, po czym pojawili się inni aktorzy w maskach przebrani za zwierzęta. Nie wymienili ze sobą zbyt wielu słów. Nagle rozbrzmiała muzyka i aktorzy zaczęli dziwne układy taneczne. Podczas przedstawienia użyto bardzo dużo rekwizytów, między innymi motyla na wędce. Trudno było zrozumieć, jaki sens miały wypowiadane przez aktorów kwestie. Na koniec aktorzy zdjęli maski i można było zadawać im pytania. Zadano wiele różnych pytań.
Według mnie ten spektakl był dosyć senny i nudny dla osób w naszym wieku. Wydaje mi się, że bardziej podobałby się osobom w starszym wieku, które lubią popatrzeć na aktorów i się zrelaksować. Osoby młodsze wolą, aby na scenie coś się działo. W przedstawieniu chodziło o to, że król chciał sprawować władzę nad wszystkim i próbował rozkazywać każdemu, kogo napotkał. Dopiero na koniec zrozumiał, że król jest po to, aby służyć innym, a nie na odwrót. Morał z tego przedstawieniami był wypowiedziany przez aktora na scenie: „Wszystko ma dwie strony”. Tak jak to przedstawienie, które było nudne i intrygujące zarazem.
Stefan Dobrowolski, V a
Konkursy przedmiotowe
W październiku nasi uczniowie wzięli udział w dwóch konkursach kuratoryjnych – z języka polskiego oraz z matematyki. Poziom obu konkursów był bardzo wysoki. Rozwiązując zadania, uczniowie wykazali się bardzo dużą wiedzą oraz erudycją. Gratulujemy wszystkim uczestnikom!
Dlaczego samoloty latają?
Na to pytanie szukali odpowiedzi uczniowie klasy I, którzy 19 października wybrali się do Młodzieżowego Domu Kultury przy ul. Fabrycznej. Podczas zajęć dzieci poznały różne rodzaje transportu powietrznego, m.in. pojazdy które poruszają się przy pomocy silnika, jak i prądów powietrza. W ramach lekcji uczestnicy wykonywali też samoloty metodą origami.
Spotkanie z uchodźcami
W czwartek 15 października mieliśmy spotkanie w świetlicy z uchodźcami. Naszymi gośćmi byli koledzy z Czeczenii. Mówili nam o wojnie rosyjsko-czeczeńskiej. Opowiadali o tym, jak uciekali ze swojego kraju. Mówili też, jak ważna jest dla nich edukacja w Polsce. Zdobytą wiedzę chcą wykorzystywać w swoim kraju. Byliśmy podekscytowani ich opowieściami i ciekawi, jak zaczęła się wojna, w jaki sposób uciekali, jaka była Czeczenia przed wojną. I w ten sposób minęło nam spotkanie.
Mikołaj Bartuzi
Po spotkaniu z uchodźcami zastanawiałem się, jak się czuli. Szkoda, że musieli uciekać z kraju. Szkoda mi ich. Cieszę się, że tu są. Rosja jest niemiła.
Staś Dzieduszycki – Jędrach
Jest mi żal uchodźców. Oni uciekają ze swoich krajów do Polski, ale nie wszyscy Polacy chcą, żeby tu byli. Uchodźcom jest bardzo smutno, często są biedni i nie mają swojego domu. Chciałbym im pomóc.
Tadzio Guzowski
Humor na miarę Monty Pythona
26 października uczniowie klas V wybrali się do Centrum Łowicka na sztukę w języku angielskim pt. „A ticket to Brimingham”. Inscenizacja złożona z kilku skeczów nawiązywała do Latającego cyrku Monty Pythona. Widzowie mieli okazję poznać angielski humor. Wspólnie z aktorami wybrali się na angielską pocztę, stację kolejową i do biura podróży. Spektakl został wystawiony w ramach projektu edukacyjnego „Nauka bez granic”.
W rytmach flamenco
Pod koniec miesiąca uczniowie klas I-III wysłuchali koncertu muzyki hiszpańskiej. Artyści, którzy odwiedzili nas w szkole, wykonali utwory flamenco wywodzące się z Andaluzji. Słuchaczom podobała się nie tylko muzyka, ale także kolorowe, charakterystyczne dla Andaluzji, stroje występujących. Słuchacze nagrodzili muzyków gromkimi brawami.
„Ekopingwiny”
29 października nasi uczniowie wybrali się do kina Luna na przedstawienie Wrocławskiego Teatru Edukacji pt. „Ekopingwiny”. Spektakl dotyczył nowego w ekologii problemu konsumpcjonizmu, którego zgubne hasło brzmi „Więcej! Więcej! Więcej!”. Twórcy pragnęli nam uzmysłowić, iż człowiek produkuje więcej niż potrzebuje, co doprowadza do zaśmiecania świata, degradacji i dewastacji natury. Autorzy spektaklu uświadomili nam, że każdy może pomóc naszej planecie. Wystarczy świadomość własnych potrzeb, racjonalne zakupy i oczywiście segregacja odpadów. Sympatyczne maskowe postacie w niepowtarzalnej scenerii przeniosły nas w arkana niezwykłej pingwiniej misji- ratowania świata!
Byliśmy niedawno na przedstawieniu teatralnym pt. „Ekopingwiny” w kinie Luna. Obejrzeliśmy bajkę o ratowaniu świata przed piranią. Rekwizyty w spektaklu pochodzą z recyklingu. Wiecie, co nam się najbardziej podobało? Król Julian!
Milena Matujewicz, II b