Drukuj Drukuj

Klasa IV w bibliotece

4 listopada uczniowie klasy IV wzięli udział w lekcji bibliotecznej zorganizowanej w Bibliotece dla Dzieci i Młodzieży nr 44. W pierwszej części zajęć uczniowie poznali budowę książkę. Dowiedzieli się między innymi, czym są obwoluta, stopka redakcyjna oraz blurb. Potem przyszedł czas na omówienie katalogu bibliotecznego. Prowadząca opowiedziała dzieciom, w jaki sposób katalogowane są książki oraz co o każdej książce mówi jej sygnatura. Na koniec uczniowie samodzielnie wyszukiwali poszczególne lektury według sygnatur. Mogli też wypożyczyć książki do domu. Lekcja okazała się bardzo ciekawa. 

Na wystawie

5 listopada wyszliśmy z klasą na wystawę pt. „Spór o odbudowę„. Budynek, w którym mieści się ekspozycja, jest dawnym budynkiem szkoły im. Klementyny Hoffmanowej. Kiedy weszliśmy do środka, przewodnik zaprowadził nas do sali, w której opowiadał nam o wojnie, podczas której wiele warszawskich budynków zostało zniszczonych. Opowiadał nam również o ich odbudowie. Kiedy wyczerpaliśmy temat, poszliśmy na górę (na wystawę). Ekspozycja zajmowała dwa piętra. Na pierwszym oglądaliśmy krótkie filmy i otrzymaliśmy różne informacje na temat przedwojennych budynków. Na drugim piętrze mogliśmy zobaczyć piękne makiety miasta i poszczególnych miejsc z czasów wojny w Warszawie. Oglądaliśmy również pomieszczenia wykonane na wzór przedwojennych. Kiedy zakończyliśmy wizytę na ulicy Emilii Plater, pani Marta pokazała nam bardzo ciekawą halę koszyki i MDM, czyli Marszałkowską Dzielnicę Mieszkaniową. Wycieczka bardzo mi się podobała i polecam wystawę.

Pola Tomaszewska

5 listopada odwiedziliśmy stary budynek szkoły średniej im. Klementyny Hoffmanowej, w którym obecnie znajduje się wystawa pod tytułem ,,Spór o Odbudowę” zorganizowana przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Muzeum Warszawy. Oglądając ekspozycję rozmawialiśmy o różnych sprawach dotyczących budowy budynków, a później oglądaliśmy filmy o budowlach podczas II wojny światowej oraz obecne makiety Warszawy. Wycieczka nie podobała mi się, ponieważ cały czas musieliśmy słuchać przewodnika, który bardzo nieciekawie opowiadał.

Marta Nitychoruk

5 listopada nasza klasa wybrała się na wystawę pt. „Spór o odbudowę”. Wystawa była urządzona w budynku starej szkoły. Na początku przewodnik opowiedział nam o odbudowie Warszawy po jej zniszczeniu podczas drugiej wojny światowej. Dowiedzieliśmy się, że w Warszawie, tuż po odbiciu miasta z rąk niemieckich wojsk, na ulicach leżało tyle gruzów, że gdyby wszystkie gruzy spiętrzyć w stos, to byłby on ponad dwukrotnie wyższy od Pałacu Kultury. Słuchaliśmy też o Bolesławie Bierucie, który został premierem, a potem prezydentem Polski. Następnie zwiedzaliśmy wystawę. Były tam stare plany trasy WZ i plany odbudowy Warszawy. Oglądaliśmy olbrzymią makietę okolic Pałacu Kultury, a potem przewodnik pokazał nam galerię obrazów Bolesława Bieruta. Na pożegnanie przewodnik podarował nam książkę związaną tematycznie z wystawą. W drodze powrotnej nasza wychowawczyni, Pani Marta, pokazywała nam różne zabytki i krótko o nich opowiadała. Po powrocie do szkoły, na godzinie wychowawczej, rozmawialiśmy o wycieczce. Pani Marta bardzo pozytywnie oceniła nasze zachowanie. To była bardzo interesująca wycieczka.

Staś Sobotka

05.11.2015 r. byliśmy na wycieczce w dawnym liceum im. Klementyny Hoffmanowej (Wystawa „Warszawa w budowie” zajęcia pt. „Spór o odbudowę”). Najpierw mówiliśmy o dzielnicach miasta, II Wojnie Światowej i różnych innych sprawach. Potem oglądaliśmy wystawę. Widzieliśmy, jak ludność Warszawy się powiększała i zmniejszała. W wielkiej sali ze zdjęciami stał kawałek gruzu, czyli element ruiny z bloków i domów mieszkalnych po II Wojnie Światowej. Wisiało tam też zdjęcie gruzu, który był wyższy od Pałacu Kultury i Nauki. Cały ten gruz ważył 80.000.000 ton. W innych salach wisiały też różne inne zdjęcia z II Wojny Światowej. Na końcu pan przewodnik pokazał nam ogromną makietę fragmentu Warszawy, a konkretnie centrum. Gdy wracaliśmy do szkoły, widzieliśmy ogromną reklamę namalowaną na budynku w dawnych czasach po rosyjsku. Kawałek dalej, na ziemi, zobaczyliśmy ułożony z kolorowych płyt chodnikowych napis „MDM”, czyli „Marszałkowska Dzielnica Mieszkalna”. Minęliśmy również cukiernię Szwajcarską, gdzie kupiliśmy różne słodkości i picie. Wycieczka mi się bardzo podobała. Na początku było trochę nudno, ale potem było fajnie. Polecam obejrzenie wystawy innym zainteresowanym. 

Róża Wiśniewska

Obchody Dnia Niepodległości

W poniedziałek 9 listopada wzięliśmy udział w apelu z okazji Narodowego Święta Niepodległości. Po zaśpiewaniu hymnu państwowego, obejrzeliśmy krótki film animowany na temat polskich symboli narodowych: godła oraz fagi. Następnie zobaczyliśmy przedstawienie o tematyce patriotycznej przygotowane przez uczniów klasy VI pod opieką Pana Michała Szwedo. Inscenizacja przybliżała historię Polski od rozbiorów aż do odzyskania przez nasz kraj niepodległości w dniu 11 listopada 1918 r. Uczniowie wcielili się w zaborców oraz Polskę, co miało ilustrować wydarzenia z przeszłości. Na koniec, po przemówieniu Marszałka Józefa Piłsudskiego, w którego wcielił się jeden z uczniów, aktorzy zaśpiewali jedną z pieśni legionowych. Występ zrobił na nas duże wrażenie. 

Quiz wielokulturowy

W piątek 20 listopada uczniowie klas IV-VI wzięli udział w szkolnym quizie sprawdzającym wiedzę na temat różnych krajów. Zawodnicy konkurowali ze sobą w czterech czteroosobowych drużynach. Każda z nich odpowiadała na pytania dotyczące historii, geografii oraz kultury naszych sąsiadów, takich jak Niemcy, Ukraina, Czechy, a także innych krajów europejskich, m.in. Anglii, Francji, Hiszpanii, Stanów Zjednoczonych Ameryki. Quiz składał się z trzech rund. Po pierwszej i drugiej odpadły drużyny, które zdobyły najmniej punktów. W finale rywalizowały ze sobą dwie grupy. Trzeba przyznać, że zawodnicy obu wykazali się dużą wiedzą. Gra była emocjonująca, o czym świadczyły reakcje publiczności, która kibicowała odpowiadającym. Zdobywcy I i II miejsca zostali nagrodzeni kartami upominkowymi do księgarni oraz książkami. 

Podsumowanie projektu „Bednarska Szkoła Wielokulturowa”

W naszej szkole cenimy różnorodność – jesteśmy otwarci na obce kultury i zwyczaje, chcemy poznawać różne języki. Mieliśmy ku temu okazję podczas realizowanego w październiku i listopadzie projektu „Bednarska Szkoła Wielokulturowa”. Zadaniem każdej z klas było zgromadzenie informacji na temat różnych krajów świata: Belgii, Francji, Hiszpanii, Korei, Niemiec, Nowej Zelandii, Rosji, Serbii, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Wietnamu. W ramach zajęć omawialiśmy zwyczaje poszczególnych państw oraz uczyliśmy się na temat ich historii i położenia.  Poznawaliśmy też stroje narodowe, tańce oraz kuchnię z całego globu. Na zajęciach języka polskiego opracowaliśmy przepisy do książki kucharskiej z całego świata. Lekcje były również okazją, by nauczyć się związków frazeologicznych i przysłów, w których występują różne narodowości. Uwieńczeniem projektu był piknik, który został zorganizowany w naszej szkole w sobotę 21 listopada. Tego dnia poszczególne sale lekcyjne zamieniły się w gabinety poświęcone różnym państwom. Goście mogli podziwiać plakaty oraz prace uczniów dostarczające informacji o różnych krajach. Dodatkowo, podczas zwiedzania sal, odwiedzający wzięli udział w zabawach i quizach. Na pikniku nie mogło zabraknąć smakołyków z całego świata, które były sprzedawane w specjalnie zaaranżowanej kawiarence. Wydarzenie było również okazją do występów. Publiczność oglądała tańce i piosenki w wykonaniu naszych uczniów. Wszyscy wspaniale się bawiliśmy. 

Koncert patriotyczny dla uczniów klas I-III

Na koncercie, który odbył się 23 listopada powiedzieliśmy wierszyk pt. „Polak mały”. Śpiewaliśmy hymn. Przyszedł również żołnierz, który pokazywał nam różne polskie mundury. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak wyglądają mundury lotnicze, wojsk lądowych i marynarki wojennej. Koncert bardzo mi się podobał.

Jowita Gregorczyk, II a

23 listopada odbył się koncert z okazji Święta Niepodległości. Miał on charakter patriotyczny. Piosenki śpiewali: żołnierz, śpiewak i śpiewaczka. Koncert trochę mnie znudził , ale Mazurek Dąbrowskiego mi się podobał.

Staś Dzieduszycki- Jędrach, II a

Klasy II w Muzeum Chopina

W minioną środę (25.11) wybraliśmy się z klasą do Muzeum Chopina. Oglądaliśmy tam: portrety rodziny Chopina, nuty, które pisał. Podczas wizyty komponowaliśmy sami utwory. Wspaniale się bawiliśmy. 

Karolina Noceń, II a

W listopadzie byliśmy w Muzeum Chopina. Uczyliśmy się o jego rodzinie i widzieliśmy fortepian o nazwie „Żyrafa”, bo ma podniesione do góry skrzydło tak, by zajmował mniej miejsca. Na koniec komponowaliśmy muzykę. 

Milena Matujewicz, II b

25 listopada klasa II A była w Muzeum Chopina na warsztatach ,,Mali kompozytorzy”. Dzieci zostały zainspirowane utworami młodego Fryderyka Chopina. Następnie mogły skomponować za pomocą nutowych puzzli własny utwór, który został odegrany na żywo.

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada obchodziliśmy w szkole Światowy Dzień Pluszowego Misia. Była to okazja do zabaw z pluszakami i nie tylko. Z okazji święta uczniowie klas I-III obejrzeli krótkie filmy o znanych na całym świecie misiach, m.in. Kubusiu Puchatku, Misiu Uszatku, Paddingtonie czy Coragolu.

Ciekawostka: W 1902 roku prezydent Stanów Zjednoczonych Teodor Roosvelt, wybrał się na polowanie. Po kilku godzinach bezskutecznych łowów, jeden z towarzyszy prezydenta postrzelił małego niedźwiadka i zaprowadził go do Roosvelta. Prezydent, ujrzawszy przerażone zwierzątko, kazał je natychmiast uwolnić. Jeden ze świadków tego zdarzenia uwiecznił historię niedźwiadka na rysunku w waszyngtońskiej gazecie, którą czytał producent zabawek… Od tego momentu zaczęto wykorzystywać zdrobniałe imię prezydenta i sprzedawać maskotki pod nazwą Teddy Bear, która dziś w języku angielskim jest określeniem wszystkich pluszowych misiów.