Drukuj Drukuj

Próbny sprawdzian szóstoklasisty z Operonem

9 stycznia uczniowie klasy VI napisali kolejny próbny sprawdzian szóstoklasisty. Tym razem autorem testu było wydawnictwo Operon. Ćwiczenia, zarówno testowe, jak i otwarte, były tematycznie związane z teatrem. Zadaniem uczniów było m.in. napisanie zaproszenia na sztukę teatralną oraz przygotowanie opowiadania nt. inscenizacji szkolnej. Szóstoklasiści musieli także zrobić obliczenia związane z nit(kością sali teatralnej czy długością rzędów.

W karnawałowych rytmach

9 stycznia w naszej szkole wystąpił zespół Sticky Fingers znany z rewelacyjnych wykonań polskich oraz światowych przebojów muzyki rozrywkowej. Mogliśmy bawić się przy takich utworach, jak I feel good, Remedium czy Satisfaction. Publiczność tańczyła, klaskała, a nawet śpiewała. Jak karnawał, to karnawał!

Konkursowe zmagania, czyli „Z ortografią na co dzień”

15 stycznia uczennica klasy V – Pola Łokaj oraz uczennice klasy VI: Ina Donvil, Joanna Pakuła, Julia Berezowska, Kalina Kłopocka i Olga Tomaszewska wzięły udział w II etapie ogólnopolskiego konkursu ortograficznego „Z ortografią na co dzień”. Zadaniem dziewcząt było przeredagowanie podanego tekstu tak, aby wypowiedz spełniała kryterium poprawności ortograficzno-interpunkcyjnej. Czekamy na wyniki.

Karnawałowe warsztaty klas I-III

Czy wiecie skąd wywodzi się nazwa „karnawał”? Słowo to zaczerpnięto z łaciny. Oznaczało pożegnanie mięsa (carne mięso + valere obowiązywać, być ważnym, królować). Dowiedzieliśmy się tego podczas zajęć dotyczących karnawału, w których uczestniczyliśmy 15 stycznia. Najpierw, z pomocą animatorów, poznawaliśmy karnawałowe tradycje i zabawy. Po części teoretycznej otrzymaliśmy gipsowe maski, które musieliśmy przyozdobić. Niektóre były tak piękne, że mogłyby z powodzeniem konkurować z maskami noszonymi podczas karnawału w Wenecji.

Zdjęcia z warsztatów można obejrzeć w galerii szkolnej

Nasze uczennice w finale Konkursu Polonistycznego

25 stycznia uczennice klasy VI – Kalina Kłopocka i Olga Tomaszewska – reprezentowały naszą szkołę w III etapie (wojewódzkim) Kuratoryjnego Konkursu Języka Polskiego. Ostatni etap odbył się pod hasłem „Wyprawy do krainy fantazji”. Kalina Kłopocka zdobyła tytuł finalistki. Serdecznie gratulujemy obu uczestniczkom! 

Co wiemy o prawach obywatelskich?

W ramach projektu dla klas starszych, 30 stycznia Szkołę odwiedził p. Aleksander Pawlicki, historyk i politolog. Dyskutowaliśmy nad pojęciem praw obywatelskich, nad ich historią i przyszłością. W czasie dyskusji pojawiło się pytanie, czy możliwe jest w przyszłości przyznanie praw wyborczych dzieciom.

Klasa II poznaje zwyczaje nietoperzy

31 stycznia uczniowie klasy II wybrali się ze swoją wychowawczynią do Młodzieżowego Domu Kultury przy ul. Fabrycznej na zajęcia pt. „Nietoperz nie traki straszny”. Podczas zajęć pani prowadząca opowiedziała dzieciom o życiu i zwyczajach nietoperzy, pokazała zdjęcia „piękności” wśród nietoperzy i te, które są wielkie i krwiożercze. Opowiedziała także, jak się opiekować nietoperzami oraz gdy je znajdziemy. Dowiedzieliśmy się również ciekawych rzeczy o tym, jak troskliwymi mamami są nietoperzyce. Uczniowie bawili się w nietoperze, a na koniec wykonali wycinankę przedstawiającą nietoperza. Zajęcia były bardzo ciekawe, a forma prowadzenia bardzo dostępna dla młodego słuchacza. 

Klasa IV w Muzeum Etnograficznym

W ostatni piątek stycznia poszliśmy do Muzeum Etnograficznego w Warszawie. Pani opowiadała nam o karnawale – o jego pochodzeniu oraz o zwyczajach karnawałowych w dawnej Polsce. Mogliśmy także obejrzeć wystawę. W gablotach stały słomiane kukły turoni, niedźwiedzi, dziadów, diabłów, czarownic, a także piękne krakowskie szopki. Najbardziej podobała mi się kukła niedźwiedzia ze słomy.  Szopki były bardzo kolorowe – czerwone, niebieskie, żółte, pomarańczowe i zielone. W jednej z nich były bardzo ładne, zrobione z papieru, ludziki. Po lekcji muzealnej robiliśmy maski. Ja zrobiłem śmierć. Uważam, że była to dość udana wycieczka.

Michał Świątek

Wyjście na lodowisko

Pod koniec stycznia, w ramach lekcji WF-u, poszliśmy na łyżwy. Jeździły pod okiem instruktora na sztucznym lodowisku na Agrykoli. Osoby, które nie miały łyżew grały na boisku w piłkę nożną lub po prostu spacerowały po parku z Panią od matematyki i rozwiązywały zagadki – oczywiście matematyczne. Było bardzo zimno, ale  fantastycznie. 

Tomasz Wieczorkiewicz