Spotkanie z genetykiem
8 maja, podczas zajęć projektowych, uczniowie klas starszych wzięli udział w spotkaniu z genetykiem, który opowiedział nam, co to są geny oraz za co odpowiadają. Prowadzący wyjaśnił, że geny determinują zarówno życie ludzi, jak i zwierząt oraz roślin. Dowiedzieliśmy się, na czym polega modyfikacja genetyczna oraz w jaki sposób dodanie jakiegoś genu roślinie czy zwierzęciu, wpływa na jego cechy. Pan genetyk pokazał nam mnóstwo zdjęć przedstawiających zmodyfikowane rośliny i zwierzęta, np. ananaso-truskawki, jabłka o wielkości dyni, święcące myszy i inne. Rozmawialiśmy też o zagrożeniach, jakie wiążą się z eksperymentami tego typu. Zajęcia były bardzo ciekawe.
Z ortografią na co dzień
17 maja Julia Berezowska, uczennica klasy VI, reprezentowała naszą szkołę w finale ogólnopolskiego konkursu „Z ortografią na co dzień” zorganizowanym pod patronatem Polskiej Akademii Nauk. Trzymamy kciuki!
Testy kompetencji
We wtorek uczniowie klas III, IV i V pisali testy kompetencji sprawdzające ich wiedzę oraz umiejętności zdobyte na lekcjach j. polskiego oraz matematyki. Wśród zadań znalazły się zarówno pytania zamknięte, jak i otwarte. Testy nie będą oceniane. Mają one jedynie zasygnalizować uczniom oraz nauczycielom, co zostało dobrze opanowane i co wymaga jeszcze utrwalenia.
Warsztaty w „Kredkafe”
19 maja byliśmy w restauracji „Kredkafe”. Uczyliśmy się tam, jak kulturalnie zarachowywać się przy stole. Zajęcia mi się podobały, ponieważ pani prowadząca przygotowała je w formie zabawy. Pani była miła, mówiła nam, co wolno, a czego nie powinniśmy robić podczas posiłków. Pokazała nam, jak nakryć stół, jak ułożyć sztućce, jak je odłożyć po skończeniu jedzenia. Namawiam do odwiedzenia „Kredkafe”.
Lena Błasiak, III a
16 maja poszliśmy na wycieczkę do Kredkafe, czyli kawiarni prz al. Wyzwolenia 14. Mieliśmy tam warsztaty o dobrym zachowaniu przy stole, a także uczyliśmy się ładnie składać serwetki i graliśmy w gry. Potem zjedliśmy obiad. Bardzo mi się tam podobało, a najbardziej podobały mi się wyścigi kelnerów.
Ania Domownik, III b
III b w Młodzieżowym Domu Kultury
19 maja byliśmy na wycieczce w Młodzieżowym Domu Kultury. Pani opowiadała nam dużo ciekawostek na temat pszczół. Dowiedzieliśmy się o różnych rzeczach, o których nie miałam pojęcia. Na zajęciach było super. Teraz wiem więcej o pszczołach.
Alicja Mroczkowska, III b
Debata uczniów nt. dobrych manier
W czwartek 23 maja uczniowie klas starszych wzięli udział w debacie nt. dobrych manier. Dyskutowaliśmy o tym, czym są dobre maniery oraz po czym poznać człowieka kulturalnego, dobrze wychowanego. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że na dobre maniery składa się kilka elementów: kultura osobista, kultura wypowiedzi, dbałość o otoczenie, ubiór, zachowanie przy stole itp. Podczas debaty pracowaliśmy w grupach. Każdy z zespołów musiał opracować zasady dotyczące jednego z obszarów savoir vivre. W ten sposób stworzyliśmy poradnik dobrego zachowania. Na koniec zajęć zastanawialiśmy się, jak wyglądałby świat, gdyby nie było żadnych zasad zachowania. Wspólnie stwierdziliśmy, że z pewnością bez zasad panowałby wielki bałagan.
Zielona szkoła klas młodszych
28 maja wyjechaliśmy do Koszelówki na zieloną szkołę. Po dwóch godzinach jazdy dojechaliśmy na miejsce. Zostały nam przydzielone pokoje, po czym poszliśmy zjeść obiad. Potem była zbiórka i rozeszliśmy się na zajęcia. Moja klasa poszła na „Gry i zabawy”. Graliśmy w zbijaka i dwa ognie. Było fajnie. W kolejne dni były różne zajęcia: tańce, samoobrona, warsztaty artystyczne, eko. Były też podchody i ognisko. Wszystkie zajęcia mi się podobały. Wróciliśmy do szkoły 30 maja. To była udana wycieczka.
Małgosia Rudnicka, III b
28 maja razem z całą moją klasą wyjechaliśmy na zieloną szkołę do ośrodka „Exptoris” w Koszelówce pod Płockiem. Było tam dużo instruktorów, którzy prowadzili różne zajęcia: gry i zabawy, samoobronę, plastykę, taniec i eko. Najbardziej podobała mi się samoobrona i zajęcia, podczas których budowaliśmy w lesie szałas. Chciałbym, żeby zielona szkoła trwała dłużej.
Piotr Gierłowski, III b
28 maja klasa III a pojechała na zieloną szkołę pod Płońsk do ośrodka Exploris. Mieliśmy tam głównie zajęcia sportowe. Na przykład gry i zabawy, gdzie graliśmy w piłkę. Była również samoobrona, na którą chodziliśmy do lasu budować szałasy. Za to zajęcia ekologiczne nie były sportowe, bo rozmawialiśmy tam o ekologii na świeżym powietrzu. Wzięliśmy też udział w dwóch zajęciach artystycznych, na których robiliśmy różne prace. Ostatnie zajęcia to tańce. Były one sportowo-rekreacyjne. Były też dodatkowe rozrywki. Pierwszego dnia mieliśmy ognisko z kiełbaskami, zaś drugiego nietypowe podchody, bo wychowawcy z obozu ukryli skarb. Wygrała klasa, która najszybciej go odnalazła. Na koniec obozu każdy dostał batonik, a klasa, która zdobyła najwięcej buziek, dostała dodatkowe słodkości. Ta zielona szkoła była ciekawa.