ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO
1 września rozpoczęliśmy nowy rok szkolny. Pierwszy raz od dawna mogliśmy spotkać się offline. Uczniowie poszczególnych klas i ich rodzice mieli okazję przywitać się z dyrekcją oraz ze swoimi wychowawcami. Szczególnie serdecznie powitaliśmy pierwszoklasistów oraz uczniów klasy IVc, którzy zaczęli naukę w naszej szkole.
PROJEKT „EMOCJA”
Uczniowie klas II i III od września biorą udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Emocja”. Jego celem jest pokazanie dzieciom, że ludzie różnią się od siebie nie tylko wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry czy wyznaniem. Nie wszystkie różnice widać bowiem gołym okiem, np. choroby serca czy cukrzycę. Na zajęciach prowadzonych przez Panią Wiolę Dołową co tydzień poruszany będzie inny temat.
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI
15 września motywem przewodnim wielu lekcji były kropki i kropeczki. Jak co roku, tego dnia obchodziliśmy święto kreatywności, odwagi i wiary we własne możliwości. Nakrapiane prace były pretekstem do rozmów na temat naszych mocy i zdolności. Pamiętajmy, że każdy z nas ma jakiś talent. Trzeba go tylko odkryć!
WYBORY DO SZKOLNYCH MINISTERSTW
W drugiej połowie września odbyło się spotkanie uczniów z opiekunami szkolnych ministerstw, którzy opowiedzieli, na czym polega praca w każdym z nich. Tydzień później w poszczególnych klasach odbyły się prezentacje kandydatów oraz wybory, podczas których uczniowie wyłonili swoich przedstawicieli do: Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Ministerstwa Kultury i Sztuki, Ministerstwa Sportu i Ministerstwa Ochrony Środowiska. Pierwsze spotkanie nowych ministrów już wkrótce.
ŚWIĘTO JĘZYKÓW OBCYCH
We wrześniu obchodziliśmy Europejski Dzień Języków. Uczniowie klas młodszych na lekcjach angielskiego wyszukiwali znaczenia różnych słów w językach europejskich i przygotowali w oparciu o nie quiz językowy. Starsi opracowali w grupach własne historie komiksowe z wykorzystaniem słów-kluczy. Wykazali się nie tylko znajomością angielskiego, ale także pomysłowością.
Z kolei na lekcjach języka hiszpańskiego odbyły się warsztaty pod hasłem „Dlaczego warto uczyć się hiszpańskiego i innych języków obcych?”. Podczas „burzy mózgów” uczniowie starali się odpowiedzieć na to pytanie. Z pomocą układanki poznali zwroty grzecznościowe w różnych językach świata. Przygotowali też komiksy ilustrujące sytuacje, w których znajomość języka obcego może okazać się bardzo przydatna. Podczas zajęć powstały też rymowanki zachęcające do nauki języków obcych. Na koniec uczestnicy zajęć wykonali plakat prezentujący efekty wspólnej pracy.
KONKURS „ŚWIETLIK”
9 września w naszej szkole odbył się Ogólnopolski Konkurs Nauk Przyrodniczych Świetlik. Głównym celem projektu jest rozpowszechnianie nauk przyrodniczych jako ciekawego, fascynującego źródła wiedzy o świecie, dostępnego dla każdego. Nowatorska formuła, polegająca na przeprowadzeniu doświadczeń, wskazuje na kilka ważnych elementów: uświadamia, że wszystko, co dzieje się w naturze, ale też w domu, szkole, w środowisku najbliższym każdemu dziecku, da się wyjaśnić w sposób naukowy.
ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE W MOSTÓWCE
By się lepiej poznać, klasy pierwsze wybrały się na wspólną wycieczkę do Mostówki. Dzieci wzięły tam udział w warsztatach, podczas których malowały gliniane figurki zwierząt. Lepiły też rzeźby według własnego pomysłu. W przerwach nie zabrakło zabaw na świeżym powietrzu oraz jedzenia kiełbasek. Wszystkim dopisywał dobry humor!
WSPÓLNE PIECZENIE CHLEBA W MŁYNIE
Uczniowie klas II i III wybrali się natomiast do Młyna Gąsiorowo, gdzie wzięli udział w zajęciach „Od ziarenka do bochenka”. Uczestnicy poznali różne rodzaje zbóż, typy mąki i gatunki chleba. Wspólnie wyrabiali pieczywo i wypiekali je w piecu chlebowym. Były też gry integracyjne i dużo śmiechu.
ZABAWA W KAMPINOSIE
Uczniowie klas IV i V spędzili miło czas w Kampinoskim Parku Narodowym. Podczas wycieczki po lesie młodzież poznała rośliny i zwierzęta występujące na tym obszarze. Największą atrakcją wyjazdu okazały się jednak gry integracyjne z animatorami. Mini-hokej oraz „Pingwiny z Madagaskaru” wywołały wiele emocji.
DZIEŃ W DYNIOLANDZIE
O tym, jak pysznym warzywem jest dynia, przekonali się drugo- i trzecioklasiści podczas wyjazdu na farmę do Wieliszewa. Dzieci obejrzały najróżniejsze odmiany dyń jadalnych i ozdobnych. Poznały też dyniowe ciekawostki. Najsmaczniejszym punktem programu była degustacja potraw z dyni.
CZWARTAKI W AKCJI
W pierwszych tygodniach nauki uczniowie klas czwartych wzięli udział w warsztatach zorganizowanych i przeprowadzonych przez szkolną pedagog, panią Karolinę Wasilewską. Dzieci poznały techniki zapamiętywania, wzięły udział w ćwiczeniach wspierających pamięć wzrokową, słuchową i kinestetyczną. Uczyły się też koncentrować oraz czytać ze zrozumieniem. Podczas zajęć czwartoklasiści dowiedzieli się, jak wykorzystywać zdobyte umiejętności w nauce różnych przedmiotów. Otrzymali też materiały i almanachy, dzięki którym będą mogli lepiej zaplanować swoją pracę.
WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI EMOCJONALNO-SPOŁECZNYCH
Uczniowie klas I rozpoczęli cykl zajęć prowadzonych przez panią psycholog Jagodę Jeżewską. Mają one na celu rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych dzieci, m.in. rozpoznawanie i nazywanie przeżywanych emocji, rozpoznawanie ich natężenia, wyrażanie swoich potrzeb. Pierwszaki ćwiczą także strategie regulacji emocji. Drugim ważnym celem zajęć jest rozwijanie umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej. W trakcie zajęć dzieci wykonują różne zadania w małych zespołach.
BEZPIECZNY INTERNET
Nasi uczniowie już dobrze wiedzą, jak zachować bezpieczeństwo w sieci. Pierwszaki oraz drugoklasiści, wspólnie z bohaterami serii „Plik i Folder na ścieżkach Internetu”, poznali zasady netykiety i uczyli się rozpoznawać wirtualne zagrożenia. Mówili o tym, jak reagować na wiadomości od nieznajomych oraz zastanawiali się, czy wolno umieszczać zdjęcia w sieci. Uczniowie klas III i IV spotkali się z ekspertami z Kooperatywy Trenerskiej. Trzecioklasiści, wspólnie z panem Maciejem Sopyło, powtórzyli zasady korzystania z Internetu. Czwartoklasiści podczas spotkania z panem Marcinem Grudniem stworzyli mapę aktywności online, rozmawiali o popularnych serwisach i kanałach społecznościowych oraz o budowaniu wizerunku w sieci.
POZNAJEMY ŁAZIENKI KRÓLEWSKIE
We wrześniu zainaugurowaliśmy cykl warsztatów dla uczniów klas I i II na temat Łazienek Królewskich. Zajęcia oraz spacery po parku mają na celu przybliżenie dzieciom postaci króla Stanisława Augusta i epoki, w której żył, a także historii Łazienek. Podczas spotkania we wrześniu uczniowie dowiedzieli się, kto namalował najwięcej portretów ostatniego władcy Polski, co oznaczało podanie suszonych śliwek na królewski stół, do czego służyły mitenki i drapaczka oraz jakie książki znajdowały się w biblioteczce podróżnej pewnej polskiej hrabiny. W październiku, podczas spacerów po parku, uczniowie poznają historię budowy Pałacu na Wyspie i Amfiteatru oraz posłuchają opowieści o chińskich smokach i złotej rybce.
KINO DZIECI
Pod koniec miesiąca uczniowie klas III uczestniczyli w Międzynarodowym Festiwalu Filmowym „Kino Dzieci”. W tym roku, ze względów bezpieczeństwa, wybraliśmy formę online. Uczniowie klasy IIIa obejrzeli film „Tarapaty 2”, a ich koledzy z IIIb „Mirai”. Oba filmy były punktem wyjścia do dyskusji.