Drukuj Drukuj

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
14 października obchodziliśmy 247. rocznicę powstania Komisji Edukacji Narodowej, pierwszego w Europie ministerstwa oświaty. Tego dnia uczestniczyliśmy w apelu, podczas którego mówiliśmy o roli i znaczeniu nauki w naszym życiu. Nie zabrakło też życzeń, ciepłych słów, słodkości i laurek dla nauczycieli, za które dziękujemy.

SOLIDARNI Z UCHODŹCAMI
Podczas apelu rozmawialiśmy również o uchodźstwie. Uczniowie poznali sylwetkę Malali Yousefzai – najmłodszej laureatki nagrody Nobla, uchodźczyni i działaczki na rzecz dostępu do edukacji. Dzięki naszej nauczycielce plastyki, pani Oli Olszewskiej, mamy piękny portret Malali.

W ramach Dnia Solidarności z Uchodźcami szkolni Ministrowie Spraw Zagranicznych, w porozumieniu z Fundacją Ocalenie, zorganizowali zbiórkę zeszytów dla dzieci uchodźców. Chętni wykonali również kolorowe zakładki do książek. Przed szkołą odbył się happening „Stół dla Uchodźców z Morii”. Stół symbolizuje polską otwartość i gościnność. Gdyby każde miasto przyjęło chociaż jedną rodzinę z Morii, moglibyśmy pomóc 944 rodzinom.

PASOWANIE PIERWSZOKLASISTÓW NA UCZNIÓW
15 października pierwszoklasiści zostali oficjalnie przyjęci w poczet uczniów Bednarskiej Szkoły Podstawowej. Nasi najmłodsi wychowankowie byli bardzo podekscytowani ceremonią pasowania. Galowe stroje i oficjalne wystąpienia sprawiły, że było bardzo uroczyście.

Dwa dni wcześniej pierwszoklasiści wzięli udział w ,,Biegu po paszport”, czyli w konkurencjach sportowych przygotowanych specjalnie dla nich przez starszych kolegów. Dzieci chętnie uczestniczyły we wspólnej zabawie. Gratulujemy pierwszakom i witamy ich w naszej społeczności szkolnej.

ŚWIATOWY DZIEŃ ORIGAMI
W tym roku szkolnym Ministerstwo Kultury i Sztuki skoncentrowało swoje działania wokół „kalendarza świąt nietypowych”. Jednym z nich jest obchodzony 24 października Światowy Dzień Origami. Postanowiliśmy poznać tę japońską sztukę, co było okazją do gimnastyki rąk i umysłów. Na szczęście wszystkie klasy zdążyły wziąć udział w święcie origami i wykonać ozdoby z papieru!

KONKURS PLASTYCZNY W IVC
Uczniowie klasy IVc zorganizowali konkurs plastyczny dotyczący Halloween. Jego rozstrzygnięcie odbyło się w piątek 23 października. Pierwsze miejsce zdobyła Flora Forinton za pięknie ozdobioną malutką dynię – zielone, brokatowe cudeńko. Gratulujemy!

HALLOWEEN
29 października, w porze obiadowej, naszą szkołę nawiedziły życzliwe czarownice z przekąskami zamiast psikusów. Na pierwsze danie zjedliśmy zupę dyniową, a wydrążone dynie łypały na nas pustymi oczodołami i uśmiechały się świetliście. Dekoracje przygotowali obecni w szkole Ministrowie Spraw Wewnętrznych.

Starsi uczniowie uczestniczyli w zdalnej halloweenowej zabawie. Młodzież zadbała o wspaniałe przebrania i nakrycia głowy, które mogliśmy podziwiać na lekcjach online. Niektóre klasy na godzinie wychowawczej prezentowały ozdobione przez siebie dynie i inne rekwizyty. Nie zabrakło też zajęć z dreszczykiem.

LITTLE CHEF
Wspólne robienie past kanapkowych oraz zdrowych warzywno-owocowych koktajli, a następnie ich degustacja, to najważniejsze punkty programu podczas warsztatów dla trzecioklasistów w kuchni Little Chef. „Lekcja zdrowia” to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Dowiedzieliśmy się, co to znaczy sezonowe jedzenie i jakie są jego zalety; poznaliśmy ciekawe przepisy na smaczne i zdrowe smarowidła do kanapek, a jeśli dotąd ktoś obawiał się szpinaku, teraz mógł się przekonać, jak pysznie smakuje koktajl z jego dodatkiem!

WYCIECZKA DO CZERSKA
W pierwszej połowie października uczniowie klas IV i V wybrali się do Czerska, gdzie zwiedzili Zamek Książąt Mazowieckich. Lekcje historii w komnacie kasztelana, warsztaty kowalskie, zajęcia szermierki, gra terenowa to tylko niektóre z atrakcji. Podczas wyjazdu odbyło się też uroczyste pasowanie klasy IVc na uczniów naszej szkoły.

WARSZTAT FILOZOFICZNY
20 października trzecioklasiści wzięli udział w warsztatach filozoficznych „Eureka, czyli odkrywam! Dzieci poznały metodę dialogu sokratejskiego, zmierzyły się z pytaniami filozoficznymi i przyjrzały się narzędziom filozofa. W rozmowie o wartościach miały okazję zastanowić się, co jest dla nich ważne, stanęły przed lustrem z pytaniem „Kim jestem?” i próbowały poznawać świat bez używania zmysłów.

KINO W TRAMPKACH
Pod koniec października uczniowie klasy IVb wzięli udział w festiwalu filmów krótkometrażowych „Kino w trampkach”. Młodzież obejrzała film pt. „Drzewo 3”, który był punktem wyjścia do dyskusji o naszych talentach i sposobach ich realizacji. Zastanawialiśmy się wspólnie, czy drzewo, które w przedstawieniu jest tylko niemym tłem, ma znaczenie. Jak to jest być bohaterem drugiego planu? Czy epizodycznej roli można nadać sens?

PROJEKT ANTYDYSKRYMINACYJNY W IVA
Stereotyp, uprzedzenie, wykluczenie to pierwsze z mechanizmów społecznych, które poznali uczniowie IVa w klasowym projekcie antydyskryminacyjnym. Mamy nadzieję, że przedsięwzięcie uda się kontynuować również w formie zdalnej. Projekt oparty jest na materiałach Centrum Edukacji Obywatelskiej.

PROGNOZA POGODY
Klasa Vc realizowała na lekcjach języka polskiego projekt „Prognoza pogody”. Uczniowie wymyślali planetę, rysowali jej mapę i tworzyli prognozę pogody uwzględniającą oryginalne zjawiska atmosferyczne właściwe tylko ich planetom. Fantastycznie słoneczne, październikowe przedpołudnie w parku stanowiło najlepszą scenerię do prezentacji projektu. Znakiem czasu jest to, że w prognozach pogody wszystkich zespołów pojawiły się sygnały katastrofy klimatycznej.

W WYPOŻYCZALNI SNÓW
Sny radosne i miłe (migotki, szumobaje), sny jak z filmu akcji, a także najstraszniejsze koszmary (dołkochandry) zamknęli w pięknie ozdobionych słojach uczniowie IVb. A wszystko to przy okazji omawiania lektury „BFG”, która była dla nas okazją do rozważań na jawie. Podczas zajęć zorganizowaliśmy wypożyczalnię snów i czytaliśmy nocne przygody spisane przez kolegów.

PISMO SUMERYJSKIE
Piątoklasiści, na lekcji historii, przenieśli się w czasie i zaczęli praktykę jako skrybowie w starożytnym Sumerze. Niewielu zostałoby zaproszonych do pracy, bo tempo nasze było żółwie… Znalazło się jednak kilkoro fascynatów, którzy nie tylko pismem klinowym, ale i hieratycznym zaczęli całkiem sprawnie operować. Wiemy też, że Julie, Jędrzeje i posiadacze innych imion na „J” mieliby ciężki żywot, bo to najtrudniejsza litera w całym piśmie klinowym.