Drukuj Drukuj

MIĘDZYKULTUROWA AKADEMIA RADIOWA
Uczniowie klasy IIa w kwietniu po raz kolejny odwiedzili IMI radio, gdzie przeprowadzili trzy wywiady: z Lude Reno – artystą pochodzącym z Martyniki Francuskiej, z Anną Legutko z Ukrainy oraz z Samirem Saadi z Tunezji. Młodzi dziennikarze zadali mnóstwo pytań, m.in. na temat kraju, z którego pochodzą ich rozmówcy, zwyczajów oraz świąt. Dzieci były też ciekawe, dlaczego goście osiedlili się w Polsce oraz jak podoba się im nasz kraj.

Z kolei uczniowie IVa (tym razem byli to: Lena, Pola, Jaś, Szymek i Nathalie) przeczytali na antenie baśń afrykańską pt. „Zaczarowany kogut”. W maju i w czerwcu utwory z różnych stron świata będą czytać kolejni uczniowie. Wyjścia klasowe do radia odbywają się w ramach konkursu „Poznajmy się”, w którym nasza szkoła bierze udział.

W POLSCE KRÓLA MACIUSIA
1 kwietnia klasa IVa wybrała się do Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN na warsztaty w ramach wystawy „W Polsce króla Maciusia. 100-lecie odzyskania niepodległości”. Uczniowie szukali odpowiedzi na pytania, z którymi mierzył się król Maciuś I – bohater książki Janusza Korczaka: Co zrobić, żeby wszystkim było dobrze? Jak urządzić państwo, żeby ludzie byli w nim szczęśliwi? Czy łatwo jest rządzić?

WARSZTATY JOGI
4 kwietnia Pani Karolina Lah (mama Julka i Karola) przygotowała dla uczniów IVa zajęcia jogi. Uczestnicy poznali różne metody rozciągania oraz proste asany i techniki relaksacyjne. Pani Karolina na co dzień jest instruktorką jogi w szkole JOGART.

FAKE NEWS, CZYLI JAK NIE DAĆ SIĘ OSZUKAĆ?
8 kwietnia klasę IVa odwiedził pan Andrzej Godlewski, wujek Basi. Przeprowadził on warsztaty dla uczniów na temat fake newsów oraz bezpieczeństwa w Internecie. Pan Godlewski jest dziennikarzem, wykładowcą Uniwersytetu SWPS.

Z WIZYTĄ W ŁODZI
9 kwietnia uczniowie klasy IVc pojechali na jednodniową wycieczkę do Łodzi. Pierwszą atrakcją był spacer po mieście z mapą i odkrywanie łódzkich murali. Po nim czwartoklasiści wybrali się na spektakl „Madagaskar. Musicalowa Przygoda”. Zanim uczniowie wsiedli do pociągu, zwiedzili ulicę Piotrkowską oraz „aleję gwiazd”.

GDZIE JEST SZTUKA?
9 kwietnia klasa Ia, wraz z animatorką Muzeum Sztuki Nowoczesnej nad Wisłą, wybrała się na wyprawę w poszukiwaniu sztuki. Dzieci szukały jej śladów, poznając prace Daniela Rycharskiego, autora wystawy „Strachy”. Uczestnicy zajęć stworzyli też własne prace inspirowane dziełami artysty.

MIĘDZYKLASOWE SPOTKANIE Z POEZJĄ
Klasy Ia i Ib w kwietniu kolejny raz spotkały się, by wspólnie poezjować. Tym razem dzieci prezentowały wiersze o tematyce wiosenno- świątecznej.

ROWEROWY MAJ
Podobnie jak w poprzednich latach, również w tym nasza szkoła bierze udział w akcji „Rowerowy Maj”. Aby się do niej przygotować, uczniowie wzięli udział w spotkaniu informacyjnym, podczas którego nauczyciele przypomnieli o celach i założeniach „Rowerowego maja” oraz o zasadach bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły. Organizatorem akcji jest m.st. Warszawa i Zarząd Dróg Miejskich wraz z Pełnomocnikiem Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej.

ZAJĘCIA W MIASTECZKU RUCHU ROWEROWEGO
W ostatni piątek miesiąca czwartoklasiści pod opieką nauczycieli wybrali się na ćwiczenia praktyczne do miasteczka rowerowego Straży Miejskiej w Warszawie. Uczniowie mieli okazję zastosować zasady ruchu drogowego w prawdziwych sytuacjach, które można spotkać na drodze. Ćwiczenia były realizowane w ramach przygotowania do egzaminu na kartę rowerową.

Z BALETEM PRZEZ WIEKI
W kwietniu uczniowie klas I-III dowiedzieli się, jak narodził się balet. Uczestnicy koncertu poznali tajniki pracy tancerzy klasycznych. W trakcie występu podziwiali układy choreograficzne w wykonaniu dwóch tancerek i tancerza z różnych okresów w dziejach baletu, aż po taniec współczesny.

BAJKI WIOSENNE
Dzieci poznały też historyjki o budzącej się wiośnie i porach roku w wykonaniu Angielskiego Teatrzyku. Mali widzowie razem z wróżką, wyczarowali deszcz i słońce. Trzymając w rękach kwiat, dowiedzieli się, jak z cebulki kwiatowej wyrasta piękny żonkil. Niektóre bajki zawierały elementy wielkanocne, jak poszukiwanie jajek, zajączka, czy prima aprilis.

W TEATRZE GULIWER
Uczniowie klas pierwszych odwiedzili teatr Guliwer, gdzie obejrzeli musical pt. „Śpiąca królewna”. Spektakl oparty na motywach klasycznej baśni braci Grimm opowiada o bezgranicznej miłości rodziców do dziecka i próbie ochrony dziecka przed niebezpieczeństwami czyhającymi w dorosłym życiu. Historia Śpiącej królewny pokazuje, że warto zaufać dziecku i wspierać jego samodzielność. Przypomina też, jak ważna jest ochrona przyrody i dbanie o naturę.

WARSZTATY SZTUKI IMPROWIZACJI
W drugiej połowie kwietnia uczniowie klas IIIa, IVc i VIa wzięli udział w Warsztatach Sztuki Improwizacji prowadzonych przez aktorkę i instruktorkę Dorożkarni, panią Agnieszkę Senderowską-Rucińską. Uczestnicy zajęć uczyli się pokazywać spontanicznie swoje potrzeby i uczucia. Tworzyli ruchome obrazy ze swoich ciał, a nawet zamieniali się w ulubione potrawy. Warsztaty były okazją do integracji i zabaw.

W LASKACH
Uczniowie Va odwiedzili Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej w Laskach. Młodzież uczestniczyła w zajęciach, które odbyły się w jednym z pokoi wychowanków ośrodka. Piątoklasiści obejrzeli podręczniki oraz pisali na maszynie w systemie Braille’a. Z zasłoniętymi oczami wykonywali też codzienne czynności, takie jak ubieranie się, mycie zębów itp. Lekcja pozwoliła uczniom lepiej zrozumieć świat osób niedowidzących i niewidzących.

DNI KSIĄŻKI
Tegoroczne szkolne Dni Książki trwające od 24 do 26 kwietnia były okazją do spotkania z poezją. Nauczyciele rozpoczynali każdą lekcję od przeczytania ulubionego wiersza. W ramach zajęć języka polskiego uczniowie nie tylko czytali, ale też pisali własne utwory poetyckie, m.in. wiersze dadaistyczne i kaligramy. W holu szkoły stanął specjalny fotel do czytania poezji, a obok niego koszyk z tomikami dla dzieci i dorosłych. W szkole odbył się też kiermasz książek.

WARSZTATY NA TEMAT KONSTYTUCJI 3 MAJA
Przed majówką uczniowie klas IV-VI wzięli udział w warsztatach dotyczących Konstytucji 3 maja, które odbyły się w ramach lekcji historii. Młodzież sprawdzała, na ile nowoczesna, jak na ówczesne czasy, była pierwsza w Europie konstytucja. Uczniowie, w grupach, analizowali fragmenty Konstytucji 3 maja dotyczące spraw społecznych i wspólnie z nauczycielką wyciągali wnioski.