Drukuj Drukuj

OSWOIĆ KONFLIKT
Na początku miesiąca uczniowie IVa wzięli udział w ostatnich zajęciach pilotażowego projektu „Oswoić konflikt”. Dzieci uczyły się, jak rozwiązywać konflikty za pomocą odpowiedniej komunikacji. Celem zajęć było wzmocnienie relacji i współpracy w grupie rówieśniczej.

ZA KULISAMI TEATRU
4 kwietnia pierwszoklasiści (Ib) uczestniczyli w warsztatach teatralnych w Łazienkach Królewskich. Dzieci poznały świat skrywany za teatralną kurtyną. Dowiedziały się, czym jest akustyka, czym charakteryzuje się widownia i kim jest sufler. Wspólnie odkrywały przestrzeń teatralną oraz spróbowały swoich sił jako aktorzy.

SPOTKANIE Z HEBRAJSKIM I MUZYKĄ ŻYDOWSKĄ
W pierwszej połowie miesiąca nasi uczniowie (klasy I-VI) uczestniczyli w warsztatach języka hebrajskiego. Poznali jego historię, alfabet, a także nauczyli się pisania imion oraz podstawowych hebrajskich zwrotów.

11 kwietnia w szkole odbył się koncert chóru żydowskiego CLIL zorganizowany przez jego członkinię – Panią Barbarę Szlefarską – babcię Stasia Szycmana, ucznia IIIa. Podczas występu słuchacze mogli poznać utwory w języku hebrajskim, aramejskim i jidisz. Celem chóru jest krzewienie tolerancji i idei dialogu kultur.
Pobierz obrazki

DZIEŃ ZIEMI
14 kwietnia wzięliśmy udział w apelu z okazji Dnia Ziemi. W tym roku motywem przewodnim kampanii jest walka z zanieczyszczeniem planety plastikowymi odpadami. Podczas prezentacji przygotowanej przez Panią Jolę Rychtę-Siedlecką i Pana Tomasza Szczerbę dowiedzieliśmy się, jakie są negatywne skutki zanieczyszczania rzek, oceanów oraz lasów plastikowymi śmieciami. Nasza szkoła zrezygnowała w tym roku szkolnym z używania plastikowych kubeczków. Po apelu uczniowie klas IV-VI mieli za zadanie obliczyć, ile kubków rocznie zużywaliśmy (ponad 150 000) i ile pieniędzy udało nam się zaoszczędzić dzięki wprowadzeniu bidonów (ponad 6600 zł). Niektóre klasy wyszły też na spacer, by zobaczyć, co warto zmienić w naszej okolicy. Potem uczniowie pisali listy do odpowiednich osób lub organizacji z prośbą o wprowadzenie konkretnych rozwiązań.

SPOTKANIE Z WWF
W ramach obchodów Dnia Ziemi nasi uczniowie spotkali się z przedstawicielami międzynarodowej organizacji ekologicznej WWF, którzy opowiedzieli, kiedy powstała fundacja, czym się zajmuje i w ilu miejscach na świecie działa. Uczniowie klas piątych dodatkowo wzięli udział w warsztatach z przedstawicielami WWF na temat flory i fauny Bałtyku, podczas których rozmawiali również o potrzebie jej ochrony.

PO CO NAM ENERGIA?
16 kwietnia uczniowie klasy Ia uczestniczyli w lekcji na temat energii, które odbyły się w Młodzieżowym Domu Kultury. Dzieci, w przystępny sposób, dowiedziały się, czym jest energia, jakie są jej rodzaje, do czego jest wykorzystywana i do czego jest potrzebna. Poznały też pojęcie odnawialnych źródeł energii.

POLSKIE TAŃCE NARODOWE
17 kwietnia w naszej szkole odbył się koncert muzyczny dla uczniów klas I-III pt. „Polskie tańce narodowe”. Dzieci miały okazję poznać pięć tańców: mazura, oberka, kujawiaka, krakowiaka i poloneza w wykonaniu artystów w oryginalnych strojach. Po pokazie uczniowie mogli zatańczyć z tancerzami.

AKCJA ŻONKILE
17 kwietnia szóstoklasiści odwiedzili centrum kultury w Kolonii Wawelberga, gdzie wzięli udział w zajęciach upamiętniających rocznicę powstania w getcie warszawskim. Podczas lekcji prowadzonej przez edukatorów ze szkoły Lauder-Morasha uczniowie poznali genezę powstania w getcie, a następnie własnoręcznie wycinali żonkile – symbol pamięci o powstaniu.

W WARSZAWSKIM TOWARZYSTWIE WIOŚLARSKIM
18 kwietnia szóstoklasiści mieli okazję zwiedzić Warszawskie Towarzystwo Wioślarskie, które w tym roku obchodzi swoje 140-lecie. Młodzież wzięła udział w zajęciach na ergometrach oraz w basenie wioślarskim.

ŚLADAMI BOHATERA LITERACKIEGO
19 kwietnia uczniowie klasy szóstej wybrali się na wycieczkę śladami Rafała Grzywińskiego – bohatera powieści „Arka czasu” autorstwa Marcina Szczygielskiego. Szóstoklasiści, na lekcjach języka polskiego, sami opracowali trasę spaceru ulicami dawnego getta warszawskiego. Każdy z uczestników wcielił się w rolę eksperta-przewodnika i opowiedział kolegom o jednym zabytkowym miejscu. Wycieczka miała na celu poznanie przedwojennej architektury oraz dzielnic, w której przed wojną mieszkali Żydzi.

KRÓLEWSCY BOTANICY
W drugiej połowie kwietnia, w ramach projektu ,,Warszawa wokół nas”, uczniowie klas Ia, Ib oraz IIIa wyruszyli na zajęcia terenowe do Łazienek Królewskich. Przy pomocy map i kompasów dzieci odnajdywały różne miejsca, w których oglądały nietypowe rośliny, zwierzęta oraz ich kryjówki. Zajęcia uatrakcyjnione były zabawą w memory, która utrwaliła i sprawdziła wiedzę uczestników.

NIEZWYKŁY ŚWIAT NIETOPERZY
Uczniowie IIIb wybrali się natomiast do Młodzieżowego Domu Kultury na lekcję o nietoperzach. Dzieci dowiedziały się, jak wyglądają nietoperze, czym się żywią, gdzie je można spotkać oraz jaką rolę pełnią w ekosystemie. Podczas zajęć poznały też sposoby poruszania się, polowania, zimowania oraz komunikowania się ze sobą nietoperzy.

W REZERWACIE JEZIORKO CZERNIAKOWSKIE
Uczniowie klas czwartych, w ramach realizacji programu przyrody, wybrali się na wycieczkę do rezerwatu Jeziorko Czerniakowskie, gdzie poznawali tamtejszą faunę i florę. Młodym przyrodnikom udało się bliżej przyjrzeć m.in. pijawkom, zatoczkom, błotniarkom i jajom ropuchy.

W REDAKCJI
24 kwietnia trzecioklasiści (IIIb) odwiedzili redakcję Gazety Wyborczej. Uczniowie mogli na własne oczy zobaczyć, na czym polega praca dziennikarzy, redaktorów oraz korektorów w jednej z największych ogólnopolskich gazet.

ZAWODY „TYTAN WARSZAWY”
25 kwietnia uczniowie klasy VI reprezentowali naszą szkołę podczas eliminacji Wioślarskiego Tytana Warszawy, w którym to konkursie zdobyli III miejsce w klasyfikacji generalnej. W kategorii klas szóstych Hania Lech i Jan Wuczyński wywalczyli III miejsce, a Dorota Marciniak uplasowała się na IV pozycji.

WPŁYWAJMY NA RZECZYWISTOŚĆ PRZEZ SZTUKĘ
25 kwietnia, z inicjatywy szkolnego Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Ministerstwa Kultury i Sztuki, obył się kiermasz, podczas którego sprzedawaliśmy cegiełki, z których dochód (aż 2141,25 zł) przeznaczyliśmy na namalowanie muralu z wizerunkiem Anny Frajlich-Zając. Dzień wcześniej szkolni ministrowie, podczas apelu, przybliżyli sylwetkę poetki, która w marcu 1968 r. musiała wyjechać z Polski. Mural można oglądać w galerii „Witamy w domu” przy Dworcu Gdańskim. Wernisaż już 15 maja!

SPOTKANIE IB I IVB Z DAWNĄ WYCHOWAWCZYNIĄ
26 kwietnia klasy Ib i IVb zaprosiły w odwiedziny swoją byłą wychowawczynię. Uczniowie przygotowali prezent dla Pani Wioli – własnoręcznie uszyli dekorację do dziecinnego pokoju. Sala klasy czwartej została ozdobiona wspólnymi siłami dzieci i rodziców, pod sufitem zawisły chmurki z życzeniami szczęścia i przespanych nocy. Pierwszoklasiści i czwartoklasiści zaśpiewali kołysankę, którą napisała Pani Małgorzata Szostak, starsi uczniowie zagrali na dzwonkach. Po wręczeniu prezentów przyszedł czas na rozmowy. To było niezwykle wzruszające spotkanie.

APEL Z OKAZJI ŚWIĘTA KONSTYTUCJI 3 MAJA
W ostatnich dniach kwietnia uczniowie klasy VI przeprowadzili prezentację nt. uchwalenia Konstytucji 3 Maja oraz obowiązującej konstytucji. Dorota Marciniak, Helena Zabielska, Danuta Jüngst, Matylda Drzazga, Fryderyk Mikołajczak, Józef Jankowski i Matylda Mercik przedstawili zagadnienia z historii oraz współczesnego prawa. Mówili m.in. o roli konstytucji, która jest jak kręgosłup – opierają się na niej wszystkie prawa. Na koniec uczniowie odśpiewali pieśń: „Biel i czerwień”

ROWEROWY MAJ
Jak co roku, nasza szkoła bierze udział w akcji „Rowerowy maj”. W kwietniu odbyły się spotkania informacyjne oraz warsztaty dla uczniów, które miały na celu przygotowanie dzieci do bezpiecznych dojazdów do szkoły na rowerze. Podczas zajęć uczestnicy przypomnieli sobie zasady ruchu drogowego, a także omówili korzyści płynące z poruszania się po mieście rowerem.

WSZYSTKO WIDZĘ JAKO SZTUKĘ
Uczniowie klas IIb i IVa wybrali się do Narodowej Galerii Sztuki Zachęta na wystawę pt. „Wszystko widzę jako sztukę”. Dzieła z kanonu polskiej sztuki współczesnej wybrano tak, aby działały na wyobraźnię i odwoływały się do przeżyć znanych każdemu dziecku. Wystawie towarzyszy książka w przystępny sposób opowiadająca o twórczości prezentowanych artystów.

PODRÓŻE GULIWERA
W kwietniu klasa IV b oglądała w Teatrze Polskim Spektakl „Podróże Guliwera”. Wraz z głównym bohaterem uczniowie odwiedzili krainę Liliputów i Olbrzymów. Zobaczyli, jak zmienia się punkt widzenia w zależności od miejsca, w którym się człowiek znajduje. Bawili się efektami specjalnymi, których w przedstawieniu Jarosława Kiliana nie brakowało.

BIBLIA 3
Uczniowie klasy Vb w kwietniu obejrzeli ostatnią część tryptyku Michała Zadary pt. „Biblia” na podstawie Księgi Rodzaju. W trzeciej części artysta inscenizuje historię Józefa. Podobnie jak w poprzednich częściach, widowisko integruje artystów i publiczność we wspólnym akcie tworzenia. W spektaklu występuje nasza uczennica Maja Amsterdamska z IIa.