Drukuj Drukuj

Odyseusze w finale konkursu w Gdyni

1 kwietnia grupa Odyseuszy z Bednarskiej Szkoły Podstawowej wsiadła do pociągu jadącego do Gdyni. Ja najbardziej bałam się wejścia do pociągu. Potem wszystko odbyło się bez problemów. Jechaliśmy ok. 3 godziny. W pociągu czytałam „Dynastię Miziołków”. Blanka i Kajetan grali na telefonach, a Lena, Wercia i Mela rozmawiały. W podróży oprócz Pani Joli i Pani Ani towarzyszyli nam rodzice. Na stacji w Gdyni pożegnaliśmy się z rodzicami i poszliśmy do schroniska przy ul. Energetyków. Tam rozpakowaliśmy bagaże, zjedliśmy kolację i zrobiliśmy próbę. Rano, po śniadaniu, zabraliśmy wszystkie potrzebne rzeczy i poszliśmy na spacer. Zobaczyliśmy Gdyński Instytut Filmowy, gdzie przeprowadziliśmy próbę na prawdziwej scenie. Na plaży zbieraliśmy muszelki i  kolorowe szkiełka. Prosto z plaży poszliśmy do Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego, gdzie mieliśmy występować. Tam zjedliśmy obiad i czekaliśmy na dekoracje, które miały zostać dostarczone. Kiedy do nas dotarły, znaleźliśmy sobie kącik przed salą i przebraliśmy się w kostiumy. Zakręciłam Weronice włosy, Kajetan pofarbował sobie włosy na zielono. Dziewczyny zrobiły sobie makijaż, a ja fryzurę. Nawet Pani Jola pofarbowała sobie pasemka. Kiedy wszyscy byli gotowi, razem z dekoracjami podeszliśmy do Sędzi Sceny (osoby odpowiedzialnej za formularze zgłoszeniowe i inne dokumenty). Sprawdziła nasze formularze i wpuściła nas do sali. Sędzia Czasu (osoba sprawdzająca, czy mieścimy się w limicie czasu) powiedziała „star” i zaczęło się przedstawienie. Na szczęście zdążyliśmy zaprezentować się w 8 minut. Po spektaklu Pani Jola poszła sprawdzić punktację, a my się przebraliśmy. Wieczorem byliśmy na Odyseuszowej imprezie. W niedzielę musieliśmy wcześniej wstać, bo mieliśmy zadanie spontaniczne (kreatywne zadanie-niespodzianka bardzo wysoko punktowane). Po spontanie oglądaliśmy występy innych grup, a następnie wybraliśmy się na spacer. Wieczorem była gala rozdania nagród. Trwała 4 godziny. Ogłoszenie wyników poprzedzały różne występy, przemówienia i podziękowania. Kiedy ogłoszono wyniki, okazało się, że nie przeszliśmy do kolejnego etapu, ale zajęliśmy 6. miejsce. To bardzo dobry wynik, więc byliśmy bardzo zadowolenie. 4 kwietnia grupa Odyseuszy z Bednarskiej Szkoły Podstawowej wsiadła do pociągu jadącego do Warszawy. 

Karolina Osica

Czego można dowiedzieć się o ekonomii w… teatrze?

1 kwietnia uczniowie klasy Ib wybrali się do Teatru Staromiejskiego na spektakl pt. „Co się zdarzyło w Manko?”. Narodowy Bank Polski i Teatr Małego Widza zaproponowali najmłodszym ekonomiczną bajkę detektywistyczną pomagającą zrozumieć skąd się biorą pieniądze i jak nimi rozsądnie gospodarować. Pierwszaki dowiedziały się o zgubnych skutkach życia ponad stan i recepcie na dziurawy budżet, którą jest praca i oszczędzanie. Spektakl był okazją do poznania słownictwa związanego z pieniędzmi i bankowością.

Pantomima

4 kwietnia odwiedzili nas aktorzy, którzy odegrali przed nami pantomimę. To niezwykłe przedstawienie, w którym na scenie nie używa się głosu. Aktorzy (mimowie) swoje role odgrywają za pomocą ruchu, mowy ciała i gestów. Spotkanie było okazją, by poznać techniki pantomimy oraz stroje. 

Sprawdzian Szóstoklasisty

5 kwietnia uczniowie klasy VI przystąpili do Sprawdzianu Szóstoklasisty. Punktualnie o 9.00 zdający rozpoczęli pracę z arkuszem sprawdzającym wiedzę i umiejętności z języka polskiego oraz matematyki. Po przerwie, podczas której uczniowie zjedli drugie śniadanie,  przystąpili do egzaminu z języka angielskiego. Sprawdzian przebiegł zgodnie z procedurą. Wszyscy z niecierpliwością czekamy na wyniki, które pojawią się 27 maja. 

Klasa IV w miasteczku ruchu drogowego

15 kwietnia uczniowie klasy IV wybrali się do miasteczka ruchu drogowego straży miejskiej przy ul. Sołtyka. Czwartoklasiści mieli okazję poćwiczyć zasady ruchu drogowego w praktyce. Na specjalnie przygotowanym placu uczyli się, jak zachować się przy szlabanie, na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym (rondzie), jak omijać przeszkody i korzystać z sygnalizacji świetlnej. Ćwiczenia w miasteczku drogowym miały na celu przygotowanie uczniów do egzaminu na kartę rowerową.

Konkurs na Kulturalną Klasę

11 kwietnia rozstrzygnięto konkurs Kulturalna Klasa. Puchary dla klas najwyżej punktowanych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, nauczycieli i pracowników szkoły (pielęgniarkę, woźną, pracowników sklepiku i stołówki) rozdano po raz trzeci w historii szkoły. Zwycięzcami zostały po raz kolejny klasa II b (wychowankowie p. Wioli Dołowej) i V a (wychowankowie p. Joli Rychty-Siedleckiej). Jak wynika z punktacji, te klasy przodowały także w tym roku szkolnym w utrzymaniu porządku wokół siebie oraz kulturalnym zachowaniu podczas lekcji, w świetlicy i stołówce. Serdecznie gratulujemy!

I jeszcze słowa zachęty dla wszystkich: nie ustawajmy w wysiłkach! – nasze otoczenie, słowa i gesty, świadczą o nas. Większości uczniów i rodziców zależy na jak najlepszym świadectwie (jak się da, to od IV klasy z czerwonym paskiem). Kulturalne zachowanie i dbałość o swoje otoczenie na co dzień to świadectwo, które wystawiamy sobie sami. Warto się starać!

II a na warsztatach w Zamku Ujazdowskim

W środę 20 kwietnia nasza klasa była w Muzeum Sztuki Współczesnej w Zamku Ujazdowskim. Odbywały się tam zajęcia o sztuce Ziemi. Ta sztuka polega na przedstawianiu natury. Widzieliśmy niesamowite obrazy i rzeźby Teresy Murak. Robiliśmy prace z suszonych warzyw i  ziół. Najbardziej podobał mi się obraz przedstawiający rybę, która jest podzielona na dwie części. Po jednej stronie była zasadzona trawa, a po drugiej stronie były zasiane kwiaty. Na pewno zapamiętam ten obraz na dosyć długo. Zajęcia mi się bardzo podobały, w ogóle się nie nudziłam. 

Helena Małocha, II a

W środę nasza klasa była na zajęciach pod tytułem „Planeta Ziemia”. Warsztaty odbyły się w Centrum Sztuki Współczesnej w Zamku Ujazdowskim. Pani wyświetlała zdjęcia prac różnych artystów. Prace te wykonane były z naturalnych materiałów, np. z piasku, kamieni, ziaren. Później robiliśmy swoje własne obrazy z przypraw, nasion i gliny. Na zajęciach podobało mi się, dlatego że mogliśmy sami wykonać obrazy. 

Pola Michalik, II a

Obchody Dnia Ziemi

W piątek 22 kwietnia obchodziliśmy w szkole Dzień Ziemi. Wszyscy spotkaliśmy się w świetlicy, gdzie wysłuchaliśmy prezentacji na temat ropy naftowej (jej pochodzenia, sposobów wydobywania oraz wpływu na środowisko) przygotowanej przez uczniów klas V. Tuż po wystąpieniu naszych kolegów, odwiedziły nas panie z ambasady Holandii. Obie wjechały do sali na pomarańczowych rowerach. Panie opowiedziały nam o tym, jak wygląda ruch rowerowy w ich kraju, gdzie aż 80% mieszkańców porusza się na co dzień na rowerach. Obejrzeliśmy zdjęcia rodziny królewskiej poruszającej się na jednośladach oraz filmiki o Holandii. Gdy pożegnaliśmy naszych gości, wysłuchaliśmy rowerowej piosenki w wykonaniu uczennic z klasy III. Potem Panie Julia i Agnieszka opowiedziały nam o programie „Rowerowy maj”, w którym nasza szkoła bierze udział. Niespodzianką na zakończenie spotkania był występ Odyseuszy z klas Va i Vb, którzy zaprezentowali nam swój autorski spektakl o zwierzętach. Dzień upłynął nam bardzo miło. 

Finał konkursu recytatorskiego

25 kwietnia odbył się finał szkolnego konkursu recytatorskiego. Na scenie pojawili się artyści z klas I-III, którzy zaprezentowali nam wiersze znanych polskich poetów. Młodych recytatorów oceniało jury oraz publiczność. Oceniający mieli trudny orzech do zgryzienia. Przyznając punkty, brali pod uwagę sposób interpretacji, dykcję oraz walory artystyczne wystąpień. Wyniki zostaną ogłoszone na początku maja.  

Apel z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja

29 kwietnia w naszej szkole odbył się apel poświęcony Konstytucji 3 Maja – pierwszej konstytucji w Europie. Po wejściu do świetlicy odśpiewaliśmy hymn państwowy. Następnie obejrzeliśmy spektakl w wykonaniu uczniów klasy Vb pod tytułem „Po co nam konstytucja?”. Spotkanie było okazją, by dowiedzieć się, kto i dlaczego przygotował Ustawę Rządową 3 Maja. Alek Majewski z klasy VI opowiedział nam, jak powstała konstytucja oraz jak zmieniała polskie prawo. Zaprezentował także informacje na temat polskich symboli narodowych – godła oraz flagi. Po wystąpieniu Alka odśpiewaliśmy wspólnie piosenkę pt. „Flaga”. Chwilę później wysłuchaliśmy interpretacji wierszy o majowej jutrzence w wykonaniu uczniów klasy Va.

Druga część spotkania była poświęcona obrazowi Jana Matejki pt. „Konstytucja 3 maja”. O tym ważnym dziele opowiedział nam nasz gość – profesor Lech Majewski. Wyjaśnił nam, że malarz uwiecznił na płótnie nie tylko twórców konstytucji, ale także innych ważnych Polaków, który wiele lat po uchwaleniu Ustawy Rządowej 3 maja przyczynili się do rozwoju kraju. Po wystąpieniu Pana Profesora mogliśmy obejrzeć inscenizację przygotowaną przez uczniów klasy VI, którzy wcielili się w postacie namalowane przez Jana Matejkę. Na zakończenie apelu wysłuchaliśmy „Poloneza 3 Maja”.