Drukuj Drukuj

Warsztaty litograficzne w Akademii Sztuk Pięknych

3 marca klasa szósta wybrała się do Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na zajęcia warsztatowe z litografii. O 11:15 byliśmy gotowi do wyjścia ze szkoły. Wychowawczyni klasy zdecydowała, że na Krakowskie Przedmieście, gdzie znajduje się wydział grafiki ASP, pójdziemy piechotą. W południe, gdy byliśmy już na miejscu, rozpoczęły się zajęcia. Na początku opiekun pracowni litograficznej pokazał nam kamień litograficzny i pokrótce opowiedział historię litografii. Następnie zabraliśmy się do planowania, co będziemy rysować na naszej części kamienia litograficznego. Kiedy już każdy obmyślił swój rysunek, pan prowadzący dał nam czarne, tłuste kredki do rysowania na kamieniu. Niektórzy malowali także tuszem. Kiedy nasze rysunki były gotowe, pan posmarował kamień mieszanką gumy arabskiej i wody. Następnie dano nam suszarkę, żebyśmy wysuszyli powierzchnię kamienia litograficznego.  Kiedy kamień był już suchy, prowadzący rozprowadził wodę, a następnie przejechał po powierzchni kamienia litograficznego specjalnym wałkiem z tuszem. Po wykonaniu tej czynności, można było zrobić pierwszą odbitkę. Byliśmy podekscytowani tym, jak wyjdzie. Niestety, nie wyglądała najlepiej, ale pan prowadzący powiedział, żebyśmy się nie przejmowali i że wszystkie pierwsze odbitki takie są. Następne dwie wyglądały o wiele lepiej. Zajęcia dobiegły końca, więc spakowaliśmy manatki i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Po drodze zatrzymaliśmy się w piekarni na krótki odpoczynek. To była naprawdę ciekawa wycieczka.

Alek Majewski

Twardziele

W marcu uczniowie klasy V b obejrzeli kolejny film z cyklu „Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej”. Tym razem młodzi widzowie zobaczyli „Twardzieli” w reżyserii Christiana Lo. Film porusza problem przemocy wśród rówieśników. Nie jest to jednak pesymistyczne kino, a opowieść o bohaterstwie, które tkwi w każdym człowieku. Wyjątkowość „Twardzieli” polega na tym, że można w tym filmie znaleźć zarówno przyczynę przemocy oraz braku reakcji na nią, jak i zrozumieć, że agresji można skutecznie przeciwdziałać. Polecamy!

Odyseja umysłu

13 marca uczniowie naszej szkoły (Blanka Jasińska, Karolina Osica, Kajetan Pilawski-Baranowski, Weronika Radziejewska, Melania Tyszka, Aleksandra Żukowska), pod opieką trenera – Pani Jolanty Rychty-Siedleckiej – wzięli udział w regionalnych eliminacjach międzynarodowego konkursu Odyseja Umysłu®. Uczestnicy zaprezentowali swoje autorskie przedstawienie oraz wykonali zadania, które „wymagały łączenia w praktyce wiedzy i wyobraźni, nauki i sztuki, rąk i umysłów”, jak podają organizatorzy. W eliminacjach wzięły udział aż 92 drużyny z województw: mazowieckiego, podlaskiego, lubelskiego i warmińsko-mazurskiego. Z tym większą radością i dumą informujemy, że nasza drużyna przeszła do etapu ogólnopolskiego! Gratulujemy!

Program Odyseja Umysłu® organizowany jest pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Odyseusze uczą się odważnie marzyć, myśleć samodzielnie i nieszablonowo, tworzyć oryginalne rozwiązania. Działają w duchu innowacji oraz kooperacji.

I b w Teatrze Guliwer

15 marca pierwszoklasiści wybrali się do Teatru Guliwer na spotkanie z Krawcem Niteczką. Dzieci miały okazję obejrzeć spektakl w wykonaniu Olsztyńskiego Teatru Lalek, który wystąpił gościnnie w Warszawie. „Krawiec Niteczka” to wesoła, barwna opowieść o losach dzielnego krawca, który wyrusza z rodzinnego miasteczka Tajdarajda, w pełną przygód wędrówkę, aby zgodnie z przepowiednią cyganki, zostać królem. Po wielu perypetiach dociera do Pacanowa. Przybysz ratuje miasteczko z opresji, zaszywając, jak to krawiec, dziurę w niebie. Ten rozśpiewany spektakl, trafił do wyobraźni dzieci i bardzo się im podobał. 

Ostatni próbny sprawdzian szóstoklasisty

18 marca uczniowie klasy VI napisali ostatni próbny sprawdzian szóstoklasisty. Młodzież rozwiązywała zadania z języka polskiego oraz matematyki, stosując się do zasad obowiązujących na prawdziwym sprawdzianie. Dzięki próbnym sprawdzianom szóstoklasiści oswajają się z formułą zadań, uczą się pracować pod presją czasu oraz przenosić rozwiązania na kartę odpowiedzi. Trzymamy kciuki za dobre wyniki naszych uczniów i życzymy im powodzenia 5 kwietnia!

Wiosenny koncert

21 marca, w pierwszy dzień wiosny, uczniowie klas I-III wzięli udział w koncercie i pokazie tańca towarzyskiego. Muzycy i tancerze wykonali m.in. walca wiedeńskiego, tango, rumbę oraz jive’a. Dzieci poznały historię tańców oraz kroki. Podziwiały też charakterystyczne dla każdego tańca stroje. Występ bardzo podobał się publiczności. 

„Wiosna, ach to ty!”

Z okazji Dnia Wiosny uczniowie klas I-III wzięli udział w klasowym etapie szkolnego konkursu recytatorskiego pod hasłem „Wiosna, ach to ty!”. Dzieci deklamowały wybrane wiersze różnych autorów. Kolejny etap (międzyklasowy) odbędzie się na początku kwietnia. Trzymamy kciuki!

Pokaz mody

21 marca szkolna świetlica zamieniła się w wybieg mody. Z okazji Dnia Wiosny modelki i modele z klas IV-VI prezentowali wiosenne kreacje oraz fryzury. Nie mogło zabraknąć zwiewnych sukienek w kwiaty, kolorowych spodni, spódnic i marynarek. Prawdziwą sensacją była fryzura Kajetana Pilawskiego-Baranowskiego, który na głowie miał… wiosenne gniazdo. Wszystkim prezentującym gratulujemy pomysłowości oraz poczucia humoru!