MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZABAW
„Dużo więcej możemy się dowiedzieć o człowieku podczas godziny wspólnej zabawy niż po roku rozmowy”. Te słowa Platona przyświecały tegorocznej edycji GLOBAL SCHOOL PLAY DAY, który obchodziliśmy 7 lutego. Na trzech ostatnich lekcjach nasi uczniowie grali w wybrane przez siebie gry przyniesione z domu. Było radośnie i twórczo.

W ŚWIECIE REKLAMY
13 lutego klasa IIIb gościła panią Katarzynę Szewczyk-Sławek, która opowiedziała dzieciom o powstawaniu i mechanizmach działania reklamy. Zajęcia okazały się bardzo ciekawe.

KONCERT MUZYCZNE PASJE
15 lutego w szkolnej świetlicy odbył się koncert, podczas którego dzieci i młodzież mogli zaprezentować swoje talenty muzyczne. Młodzi artyście grali na instrumentach, śpiewali i tańczyli. Wszystkie występy były bardzo udane. Gratulujemy!

KONKURS PLASTYCZNY SHANTI SANDESH
16 lutego nasi uczniowie wzięli udział w konkursie plastycznym zorganizowanym przez Ambasadę Indii dla Zespołu Szkół „Bednarska”. Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu wycinanki lub wydzieranki z kolorowych papierów na temat „PEACE & HARMONY”. Z myślą o uczestnikach konkursu organizatorzy przygotowali różne atrakcje związane z kulturą indyjską. Projekt miał na celu wzmocnienie współpracy Zespołu Szkół „Bednarska” z Ambasadą Indii oraz przybliżenie dzieciom i młodzieży Indii.

DOKĄD WĘDRUJĄ PTAKI?
16 lutego uczniowie klasy Ia wybrali się do Muzeum Łowiectwa na zajęcia o ptakach. Dzieci poznały przyczyny ptasich wędrówek oraz zdobyły wiadomości o gatunkach ptaków wędrownych i niewędrownych na przykładzie bociana, jaskółki, łabędzia i gila.

TAŃCE HINDUSKIE 
20 lutego klasa IIb wzięła udział w warsztatach klasycznego tańca hinduskiego prowadzonych przez Panią Jignę Dixit z Ambasady Indii. Maluchy poznały podstawowe kroki oraz mogły podziwiać tradycyjny strój tancerki. 

IGRZYSKA ZIMOWE SZKÓŁ NIEPUBLICZNYCH
24 lutego reprezentacja naszej szkoły wyjechała do Zakopanego na XXIII Zimowe Igrzyska Szkół Niepublicznych. Pierwszego dnia zawodów młodzież wystartowała w łyżwiarstwie szybkim, w drugim dniu w biegach narciarskich, a w kolejnych w narciarstwie alpejskim i snowboardzie. Z dumą informujemy, że Bednarska Szkoła Podstawowa (z Kawalerii, Raszyńskiej i Startowej) wraz z Gimnazjum na Raszyńskiej oraz I SLO zdobyła pierwsze miejsce. Gratulujemy!

CO WIEMY O WILKACH?
26 lutego klasa IIIb byla w Młodzieżowym Domu Kultury na zajęciach przyrodniczych. Uczniowie poznali życie i zwyczaje wilków.

Z WIZYTĄ W NARNII I ŚRÓDZIEMIU
W lutym na lekcjach polskiego w klasach czwartych i szóstej odbyliśmy podróże do Narnii oraz Tolkienowskiego Śródziemia. Tworzyliśmy przewodniki po tych niezwykłych krainach, programy wycieczek po kraju Aslana oraz zaczarowane szafy. Nie brakowało kreatywnych pomysłów! Z prac uczniów powstała mini wystawa.

WARSZTATY PURIMOWE
Pod koniec lutego rozpoczęliśmy cykl zajęć dotyczących kultury żydowskiej. Uczniowie klas II wzięli udział w warsztatach na temat święta Purim, które poprowadziła nasza nauczycielka – Pani Magdalena Kurzac. Celem lekcji było poznanie tradycji związanych z żydowskim karnawałem. Po prezentacji dzieci wykonały grzechotki, którymi zagłuszały imię Haman oraz zrobiły plakaty prezentujące tradycje purimowe.

NA LODOWISKU
W lutym uczniowie klas IV-VI jeździli na łyżwach na Torze Łyżwiarskim Stegny. Mimo niskich temperatur młodzież w dobrych nastrojach wywijała piruety na lodzie. lekcje na lodowisku były okazją do integracji i dobrej zabawy.

O BLUESIE, ROCKU I INNYCH WESOŁYCH TAŃCACH
W lutym uczniowie klas młodszych wysłuchali koncertu muzyki rozrywkowej w wykonaniu grupy rockowej (gitara elektryczna, instrumenty klawiszowe, gitara basowa, perkusja, śpiew). Słuchacze dobrze bawili się przy popularnych karnawałowych przebojach.

CUDOWNY CHŁOPAK
W lutym uczniowie klas trzecich oraz klasy szóstej oglądali w kinie ekranizację książki pt. „Cudowny chłopak”. Film w reżyserii Stephena Chbosky’ego uczy, że nie łatwo być innym.

NIEWIDZIALNA WYSTAWA
Piątoklasiści wybrali się natomiast na Niewidzialną Wystawę. Pod opieką niewidomych przewodników młodzież odwiedziła specjalnie wyposażone i całkiem zaciemnione pomieszczenia. Uczestnicy mogli doświadczyć, jak poruszać się po mieszkaniu czy w miejskim zgiełku, jak zapłacić za kawę w barze w całkowitych ciemnościach. Celem wystawy jest zbliżenie do siebie perspektywy doświadczania osób widzących i niewidomych.