Nasze ulubione lektury

4 lutego na lekcji języka polskiego uczniowie klasy IV opowiadali kolegom o swoich ulubionych książkach. Wśród prezentowanych lektur były m.in. „Opowieści z Narnii”, „Magiczne drzewo”, „Koszmarny Karolek”, „Pan Samochodzik”, a także „Tytus, Romek i A’Tomek” i wiele innych. Wśród wystąpień przeważały prezentacje multimedialne. Prezentując książki, uczniowie mówili o ich autorach, tematyce oraz uzasadniali, dlaczego warto dany utwór przeczytać. Na podstawie prezentacji uczniowie zapisali w zeszytach listę polecanych lektur. 

A jak Amazonia

Czy wiecie jak długa jest rzeka Amazonka lub kto i kiedy po raz pierwszy odnalazł jej źródła? Czy domyślacie się iloma językami posługują się zamieszkujące ją ludy? A może słyszeliście, kim są mieszkańcy Antarktydy? Na te i podobne pytania odpowiadali sobie uczniowie klasy V na zajęciach języka polskiego, podczas których prezentowali informacje i ciekawostki na temat odległych miejsc na Ziemi oraz ich mieszkańców. Wszystkie wystąpienia były bardzo ciekawe.

III b w Muzeum Sportu i Turystyki

5 lutego byliśmy w Muzeum Sportu i Turystyki. Uczyliśmy się o różnych sportach i o Igrzyskach Olimpijskich. Po zwiedzaniu Muzeum robiliśmy pochodnie olimpijskie. Było super. Nie mogę się doczekać, kiedy jeszcze raz tam pójdę. 

Ola Żukowska

I a w Muzeum Archeologicznym

5 lutego razem z Podróżnikami z mojej klasy byłem na wycieczce  w Muzeum Archeologicznym. Była tam przeprowadzona lekcja dotycząca Epoki Kamienia. Robiliśmy  naczynia z gliny według sposobu ludzi z czasów żyjących 6.000 lat temu.
 
Mikołaj Tuszyński 

Szkolny etap konkursu „Warszawska Syrenka”

Niektórzy lubią poezję, jak pisała Wisława Szymborska. Wielu z nas nie tylko lubi czytać, ale również recytować wiersze. 10 i 11 lutego wzięliśmy udział w szkolnych eliminacjach konkursu „Warszawska Syrenka” będącego najpopularniejszym mazowieckim konkursem recytatorskim dla dzieci i młodzieży. Występowaliśmy w trzech kategoriach wiekowych: klasy I, klasy II i III oraz klasy IV-VI. Konkurs był wspaniałą okazją, aby posłuchać naszych ulubionych utworów w interpretacji kolegów. W repertuarze pojawiły się m.in. wiersze Małgorzaty Strzałkowskiej, Jana Brzechwy, Juliana Tuwima, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego i wielu innych znanych poetów. Jury, w skład którego weszli nasi nauczyciele, oceniało dobór repertuaru, interpretację utworu, kulturę mowy oraz ogólny wyraz artystyczny. Wyniki konkursu zostały ogłoszone w czwartek 13 lutego. Uczniowie, którzy zajęli I, II oraz III miejsce zakwalifikowali się do kolejnego etapu. Gratulujemy. 

Lekcja o bursztynach

11 lutego odwiedził nas pan z Akademii bursztynu. Najpierw opowiadał o powstawaniu bursztynu i o znaczeniu słowa „bursztyn”. W drugiej części warsztatów oglądaliśmy bursztyny i inkluzje. (Inkluzja to bursztyn z zatopionym w środku liściem lub inną roślinką). Potem robiliśmy rysunki z pyłu bursztynowego. Polegało to na tym, że rysowaliśmy klejem kształty na kartce, które potem pan posypywał pyłem bursztynowym. Trzecia część spotkania podobała mi się najbardziej. Podczas jej trwania szlifowaliśmy bursztyny. Najpierw dokładnie oczyszczaliśmy je z zeschłej kory. Potem czyściliśmy je pastą do zębów, żeby je wygładzić. Bardzo polecam pójście do Muzeum Bursztynu. Można tam zobaczyć inkluzje i bursztyny różnej wielkości i koloru. Warsztaty bardzo mi się podobały. 

Karolina Osica, III a

W karnawałowych rytmach

Tuż przed feriami uczniowie naszej szkoły bawili się na balach karnawałowych. Bal dla młodszych uczniów (z klas II i III)  został zorganizowany w trakcie zajęć lekcyjnych. Dyskoteka dla starszych klas odbyła się wieczorem, po lekcjach. Wszyscy tańczyli w rytm karnawałowej muzyki. Nie zabrakło kolorowych świateł, a także konkursów, m.in. na króla i królową balu, najlepszy kostium czy najlepszego tancerza. Wśród przebierańców pojawili się m.in. Pola Negri, herbata Lipton, księżniczki, lekarze i wiele innych postaci. Prawie wszyscy opuścili salę w doskonałych humorach.