Początek roku szkolnego

1 września rozpoczęliśmy nowy rok szkolny. Rano wszyscy spotkaliśmy się w świetlicy, gdzie przywitała nas nowa Pani Dyrektor, a także nasi wychowawcy i nauczyciele. Potem każda z klas poszła do swojej sali. Mieliśmy czas, by przywitać się z kolegami i koleżankami. Wychowawcy podali nam plan lekcji i opowiedzieli, jak będą wyglądały zajęcia. Przed nami kolejny rok nauki i zabawy!

W świecie dźwięków

11 września uczniowie klas I-III wzięli udział w szkolnym koncercie zatytułowanym „W świecie dźwięków”. Goszczący muzycy zaprezentowali nam nietypowy repertuar – grali na tybetańskich miskach, dzwonkach i gongach. Podczas występu mieliśmy okazję nauczyć się rozpoznawania dźwięków. Próbowaliśmy rozróżnić dźwięki krótkie i długie, wysokie i niskie. Kolejną atrakcją był występ tenora. Wysłuchaliśmy również fragmentu włoskiej arii operowej, a także koncertu na waltorni. Koncert wszystkim bardzo się podobał.

Wycieczka do Pomiechówka – relacje

15 września pojechaliśmy na pierwszą szkolną wycieczkę. Klasy I-III wybrały się autokarami do Pomiechówka. Na miejscu uczestniczyliśmy w warsztatach, na których robiliśmy ludziki z warzyw i drzewka, wszystkie ładne i kolorowe. W przerwach bawiliśmy się i karmiliśmy króliki, a na obiad zjedliśmy pyszne kiełbaski pieczone na ognisku. Do Warszawy wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. Wycieczka była bardzo udana!

 Klara Osica, klasa I

W poniedziałek 15 września klasy I-III wybrały się na wycieczkę do gospodarstwa agroturystycznego „Wymysły pod lasem”. Po przyjeździe na miejsce zostaliśmy powitani przez gospodynię, panią Kasię, która powiedziała nam kilka słów o zasadach bezpiecznego pobytu na terenie gospodarstwa. Zjedliśmy śniadanie. Pierwszym punktem programu były gry i zabawy. Na początku był czas wolny (i też trochę pouczający). Potem bawiliśmy się chustą pod wiatą. Tam zgadywaliśmy nazwy warzyw, mówiliśmy, gdzie jest korzeń, a gdzie kwiat. Potem była przerwa, podczas której z koleżanką karmiłam króliki i wiewiórki. Na następnych zajęciach oglądaliśmy warzywa i owoce. Sadziliśmy gruszę i ząbki czosnku. Na koniec zajęć poszliśmy do zwierząt. Karmiliśmy kaczki, kury, gęsi i łabędzie. Poszliśmy też do owiec i karmiliśmy je marchewką. Potem jedliśmy kiełbaski. Później mieliśmy zajęcia artystyczne i robiliśmy mini drzewka i ludki z warzyw. Po zajęciach trochę się jeszcze pobawiłam i powoli się zbieraliśmy. Wsiedliśmy do autokaru. Byliśmy bardzo zmęczeni. Ogólnie było fajnie.

Dorotka Marciniak, klasa III

(…) Podczas pobytu w gospodarstwie pani Kasia (gospodyni) opowiadała nam o warzywach i owocach. Była też taka zabawa, że pani zawiązywała nam oczy chustką i dawała w ręce jakieś warzywo. Po zakończeniu gry podzielono nas na grupy. Oglądaliśmy cukinie i patisony. Następnie sadziliśmy gruszę. Później pani pokazywała nam jabłoń i śliwę. Oglądaliśmy też zwierząta: kury, indyka, gęś, łabędzia. W drugiej zagrodzie były barany, które karmiliśmy marchewkami. Potem był obiad: kiełbaski i chlebek. Po obiedzie zrobiliśmy mini ogród i ludki z warzyw.

Yewa Nechytaylo , klasa III

 (…) Na wycieczce pani gospodyni opowiadała nam o warzywach, które jemy, a których nie jemy. Po zajęciach była przerwa, na której z chłopakami odkryliśmy dziurę i bawiliśmy się w górników. Potem klasami podzieliliśmy się na grupy. Najpierw poszliśmy do ogródka, gdzie były patisony, dynie, kabaczki i cukinie. Potem poszliśmy do sadu, gdzie zasadziliśmy gruszę i poszliśmy do zwierząt. W pierwszej zagrodzie były indyki, kaczki, kury i gęsi. Później poszliśmy do drugiej zagrody z owcami. W międzyczasie sadziliśmy ząbki czosnku. Zjedliśmy kiełbaski, a potem były zajęcia plastyczne, na których robiliśmy mały ogród z farbowanej trawy i zbóż. Później robiliśmy ludziki z warzyw. Pożegnaliśmy się z panią i wróciliśmy do szkoły.

 Piotr Noceń, klasa III

Klasa IV a w Zachęcie

18 września uczniowie klasy IV a wybrali się do galerii sztuki Zachęta na wystawę pt. „Kosmos wzywa”. Oglądaliśmy tam różne przedmioty, które kiedyś były uznawane za wartościowe wynalazki, np. stary, duży komputer. Widzieliśmy również obrazy, które przedstawiały przyszłość oraz filmy i ładne stare okładki do książek. Na końcu rozmawialiśmy trochę o kosmosie. Potem mieliśmy warsztaty plastyczne, podczas których najpierw robiliśmy świecą wzory, a następnie malowaliśmy wszystko czarną farbą i tak powstały kształty. Ta wycieczka wszystkim bardzo się podobała.

Stefan Dobrowolski

Eksperymenty w Muzeum Marie Skłodowskiej-Curie

25 września nasza klasa udała się do Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie. Skorzystaliśmy z tego, że przez 10 dni września odbywa się w Warszawie Festiwal Nauki. Polega on na imprezach, wykładach i lekcjach, które pomagają zrozumieć przyrodę i różne odkrycia naukowe. Nasza lekcja nosiła tytuł „Magiczny świat chemii”. W czasie zajęć poznaliśmy niektóre pierwiastki i związki chemiczne. Mogliśmy zobaczyć ciekawe eksperymenty, np. dowiedzieliśmy się, jaki wynik daje łączenie różnych składników chemicznych i jak metale reagują na wysoką temperaturę. Wycieczka była bardzo ciekawa. Wróciliśmy do szkoły na trzy ostatnie lekcje. Upiekła nam się kartkówka z języka angielskiego

Ania Smuga, IVa

Klasa III w teatrze Syrena

25 września uczniowie klasy III wybrali się do teatru Syrena na adaptację książki Astrid Lindgren pt. „Dzieci z Bullerbyn”. Sztuka była bardzo ciekawa i dowcipna. Narratorem była główna bohaterka – Lisa, która opowiadała o przygodach mieszkańców Bullerbyn. Przedstawienie bardzo nam się podobało i zachęciło nas do przeczytania książek Astrid Lindgren opisujących wszystkie przygody dzieci z Bullerbyn.

Europejski Dzień Języków

Pod koniec września, jak co roku, obchodziliśmy Europejski Dzień Języków. Uczniowie klas I i II przygotowali plakaty ‚languages around us’, które prezentowali kolegom. Wcześniej dzieci zbierały opakowania i etykiety w różnych językach, które wykorzystały w swoich pracach. Klasa III przeprowadziła wśród uczniów ankietę „What languages do You speak” i na jej podstawie opracowała plakat przedstawiający wyniki. Uczniowie omówili je potem w świetlicy. Czwartoklasiści przygotowali prezentację plakatów z wyrażeniami w różnych językach europejskich (m.in. w szwedzkim, duńskim, niemieckim itd.). Uczniowie klas starszych uczyli swoich młodszych kolegów wierszyków i powiedzeń w różnych językach. Po południu odbył się również quiz na punkty. Zadaniem uczniów było rozpoznanie języków. To był udany dzień!