Klasa VI w Muzeum Narodowym

W ostatni czwartek marca uczniowie klasy VI wybrali się do Muzeum Narodowego. Mieliśmy tam lekcję o malarstwie, a konkretnie o perspektywie oraz różnych rodzajach kompozycji dzieł sztuki. Najpierw pani prowadząca opowiedziała nam o układzie różnych elementów na obrazach, relacjach przestrzennych oraz o znaczeniu kolorów. Później podzieliliśmy się na grupy i opisywaliśmy obrazy. Mieliśmy wykorzystać poznane podczas zajęć pojęcia, takie jak perspektywa, kompozycje statyczna, dynamiczna, abstrakcja, sztuka realistyczna. Po zajęciach wróciliśmy spacerem przez park do szkoły.

Tomasz Wieczorkiewicz

 Sprawdzian szóstoklasisty

We wtorek 1 kwietnia o godzinie 8.30 uczniowie klasy VI zgromadzili się w czytelni, gdzie mieli czekać na rozpoczęcie Sprawdzianu Szóstoklasisty. Wszyscy zdający byli bardzo zestresowani. Martwili się, by na teście nie zrobić żadnego błędu. Narastające napięcie w sali przerwała Pani Dyrektor. Wygłaszając krótką przemowę, uspokoiła uczniów i życzyła im powodzenia. Wreszcie nadeszła chwila wejścia do świetlicy szkolnej, gdzie miał się odbyć egzamin. Po podpisaniu się na specjalnej karcie każdy szóstoklasista usiadł na wyznaczonym miejscu. W końcu uczniowie rozpoczęli pisanie egzaminu. Przez pierwsze 45 minut wszyscy rozwiązywali zadania w skupieniu i ciszy. Przez ostatnie 15 minut niektórzy nastolatkowie opuszczali salę. Podczas gdy dyslektycy wykorzystywali dodatkowe 30 minut, ci uczniowie, którzy skończyli pracę zeszli do sali piętro niżej i rozmawiali na temat poprawnych odpowiedzi. Po zakończeniu egzaminu wszyscy zostali poczęstowani przez Inę wspaniałym ciastem marchewkowym. Szóstoklasiści wyszli ze szkoły bardzo zadowoleni.

Olga Tomaszewska i Kandżu Skopiec

Gra miejska klas IV-VI

1 kwietnia uczniowie klas IV i V wzięli udział w grze terenowej. O godzinie 8.30 zebraliśmy się przed bramą szkoły i czekaliśmy na przewodnika. Gdy już przyszedł, poszliśmy pod Pałac Ujazdowski. Dowiedzieliśmy się, że w okolicach pałacu polował Zygmunt Stary. Król bardzo chętnie przyjeżdżał do pałacu ze swoją żoną Boną Sforzą. Podczas gry dostaliśmy wykreślanki, na których musieliśmy wykreślić nazwy zwierząt, na które polował władca. Dostaliśmy jeszcze kilka innych zadań związanych z pałacem. Następnie poszliśmy do Łazienek Królewskich. Dowiedzieliśmy się wielu rzeczy na temat zabytków, które się tam mieszczą, takich jak Stara Pomarańczarnia czy Pałac na Wodzie. Po pożegnaniu przewodnika poszliśmy na krótki spacer po parku. Potem wróciliśmy do szkoły.

Helena Jeleńska

Występ taneczny młodzieży z Czeczenii

3 kwietnia wszyscy uczniowie naszej szkoły zebrali się w świetlicy, gdzie wzięliśmy udział w zajęciach dotyczących kultury i zwyczajów Czeczenów. Najpierw pani Marina współpracująca z Zespołem Szkół „Bednarska”, która prowadziła lekcję, opowiedziała nam o tym kraju i jego mieszkańcach. Jej prezentacja składała się z kilkunastu slajdów i była bardzo ciekawa. Dowiedzieliśmy się np. że w Czeczenii mężczyźni nie dotykają niezamężnych kobiet, bo dotyk oznacza poproszenie o rękę. Następnie goście zatańczyli dla nas trzy tradycyjne tańce czeczeńskie. Niektórzy z nas również mogli zatańczyć. Było bardzo miło.

Pola Łokaj

Czeczeńskie tańce, które zobaczyliśmy, były bardzo piękne i budziły wiele emocji. Uważamy, że spotkanie było bardzo ciekawe i chciałybyśmy wziąć udział w kolejnych lekcjach tego typu w przyszłości.

Pola Tomaszewska, Kasia Nasiłowska

 Klasa III w Młodzieżowym Dom Kultury im. Wł. Broniewskiego

3 kwietnia Światowcy wybrali się do Młodzieżowego Domu Kultury na warsztaty przyrodnicze. Podczas zajęć dzieci poznały trasę wędrówek bocianów oraz obszar występowania tych ptaków na terenie Europy. Dowiedziały się również jakie różnice występują między bocianami białymi i innymi gatunkami podobnymi (żuraw, czapla siwa, bocian czarny). Uczniowie poznali również zagrożenia populacji bocianów białych oraz nauczyli się, jak chronić ptaki.

Lekcja historii z profesorem Szuszkiewiczem

4 kwietnia, zamiast tradycyjnej lekcji historii, uczniowie klas V i VI wzięli udział w spotkaniu z białoruskim uczonym i politykiem – Stanisławem Szuszkiewicz. W latach 1991 – 1994 profesor Szuszkiewicz był przewodniczącym Rady Najwyższej Białoruskiej SRR i pełnił funkcję przewodniczącego parlamentu – od ogłoszenia niepodległości Białorusi do dymisji z tego stanowiska był głową państwa. Profesor opowiedział młodzieży o Białorusi oraz o panujących w tym kraju porządku politycznym. Mówił także o rozpadzie ZSRR. Polityk chętnie odpowiadał na pytania młodzieży, zarówno te dotyczące białoruskiej flagi, jak i historii, polityki.

Klasa VI w Muzeum Historii Żydów Polskich

W połowie kwietnia uczniowie klasy VI wybrali się na lekcję do Muzeum Historii Żydów Polskich. Zajęcia dotyczyły literatury żydowskiej, zwłaszcza przypowieści, midraszy itp. Na początku pani edukatorka opowiedziała nam o literaturze żydowskiej, a następnie podzieliła nas na grupy i każdej dała do przeczytania jedną przypowieść. Naszym zadaniem było przygotować komiksy na podstawie otrzymanych tekstów w taki sposób, by inne grupy były w stanie odczytać historie oraz ich przesłanie. Zajęcia były bardzo ciekawe.

Dzień Ziemi

23 kwietnia w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Ziemi. Polegało to na tym, że każda z siedmiu klas przygotowała i wygłosiła prezentację o wylosowanym wcześniej kraju Unii Europejskiej: I a przedstawiła Portugalię, I b – Chorwację, II – Bułgarię, III a -Finlandię, III b – Grecję, IV – Danię, V – Litwę. Prezentacja klasy szóstej była o Unii Europejskiej. Każda z klas miała własne stoisko, wszystkie bardzo mi się podobały. A najbardziej podobało mi się przygotowywanie naszego stoiska. Było tam m.in. dużo południowych owoców (także marchewek, jako że mieszkańcy Portugalii uważają, że marchewka to owoc), plakat o zabytkach Lizbony, który wykonałam razem z koleżanką. Chłopcy przygotowali ciekawostki o piłce nożnej. Mieliśmy wszyscy stroje z portugalską flagą.

Lidka Pietrzak z I b

Klasa VI poznaje legendę o Sarili

24 kwietnia wybraliśmy się do Kinoteki na film animowany pt. „Sarila”. Była to bajka przedstawiająca społeczność Eskimosów, którzy cierpią głód z powodu braku zwierzyny. Ratunkiem dla nich jest wyprawa do legendarnej krainy Sarila, która rzekomo obfituje w zwierzęta i rośliny. W filmie, jak to w bajkach bywa, nie zabrakło czarów – zarówno tych dobrych, jak i złych. Film pokazuje odwieczną walkę między siłami dobra i zła. W finałowej scenie zwycięża dobro. Wielu z nas film wydawał się zbyt dziecinny.